Klippa hår

På måndag (vi har ju höstlov) ska småkillarna klippa sig hor frisör. Jag kan inte klippa killfrisyrer. Tvillingsyrran avundsjuk på detta. Hon tycker att hennes hår blev för långt. Och jag lovar, det är inte långt. Men jag klippte henne i dag på egen begäran. Sparar säkert tårar från henne på måndag när hon själv redan är klippt.

Hon vill ha kort hår och byxor. Valde kläder alldeles själv i dag. Vill inte ha klänning. I dag fick hon bestämma men inte alltid. Van är jag ändå lite av barn efter fyra stycken så jag kan faktiskt bestämma rätt bra vad de ska ha på sig. Det är snarare att jag kan köra över dem lite för mycket pga barnvana. Det finns inte plats för kläddiskussioner om vardagarna.

I dag är hon supernöjd. Hon har valt själv ur sin garderob.

Tacka vet jag dagens lager på lager mode. Hon har en långärmad tröja under en kortärmad tunika som inte är för lång för det gillar hon inte) och byxor. Spar pengar nmed då man kan återanvända sommaren korta tröjor och skjortor.

//manon

Kommentarer
Postat av: Ullis

Kom inte mailet fram nu då? Jag skickade ett till imorse.

2007-10-27 @ 14:56:50
Postat av: Annaa M

Ja jag har väl sagt tidigare hur det var med Mellan när hon var i den åldern, önskade sig att få klippa sig "kort som Jonas" dvs ha samma helsnagg som den vuxna kusinen. Hon fick klippa sig kort, men inte helkort (fast nog kortare än du vill se M). Hon säger nu att det inte låg några önskningar om att se ut som en pojke bakom, inte heller någon förhoppning om att det skulle se bra ut, det var bara något som "kändes roligt" utan en tanke på hur det skulle se ut. Hon var ledsen i fem minuter över att det inte var helsnagg, sen tänkte hon på annat. Året därpå ville hon ha långt hår igen. Hennes råd; Klipp henne inte så kort!

Mellan har klippt håret kort ett par gånger sen när hon blev större, men det är en annan sak. Äldsta föll för en nyck, avrådd av vår frisör, när hon var 12, och klippte sig kort. Ängrade sig djupt, ett trauma som hon återkommer till med jämna mellanrum. "Varför lät du mig????"

Det där med småflickor och klänning är en grej för sig. Att de vill ha byxor behöver inte alls vara en önskan att se ut som en kille. Överallt omkring sig ser de ju stora tjejer och vuxna kvinnor i byxor! Min Äldsta slutade väl med klänning annat än till avslutningar när hon gick i trean eller så och började inte igen förrän i somras!

Postat av: Annaa M

Ska också tillägga att det var enligt uppgift mycket trevliga och snälla barn Barnvakten hade att göra med igår!

2007-10-27 @ 18:08:11
Postat av: manon

Ullis - fortfarande inget mail!

Annaa - Nej, jag vet det:). Hon verkar inte vara så jätteangelägen att vara en just pojke, hon vill bara ha kort hår och byxor. Alla andra har det, alla i hennes ålder vill säga! Och ibland gillar hon klänningar faktiskt.

2007-10-28 @ 09:18:21
URL: http://manon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback