Idyll

Alla fyra harmoniska. Ingen som klänger, ingen som gråter, ingen man diskuterar  med. Maten var lätt att göra så vi åt redan 17.30 och ändå redan läst och varit ute en liten stund med sparkcyklar. Mellanbror var leksugen efter dagis i dag men jag ville egoistiskt vara med dem för jag har varit så sur i helgen så jag ville vara med dem i kväll.

Maten - den ska jag skriva om för nu ska jag skriva så ofta jag kan vad vi äter för att ha spår av det med tanke på ekonomin. Vill nån kommentera, får den göra det.. Bulgur från i går, rödspätta (600 gr) och citronsås som var kvar sedan lördags. Jag bestämde att ha rödspättan i ugn och ha såsen över. Funkade bra. Paprika till. De åt rent allt. Inget kvar. Jag åt inget. Var inte hungrig.

De är så lugna och fina och lekte så fint tillsammans så jag bestämde mig för att skära högreven i tärningar medan de sov. Det blev tre påsar. Frös in.

Just nu leker de med "loppor" som Storasyster tillverkat åt dem. De är så ljuvliga...var och en med son personlighet....

Nu börjar trötthetstecken komma från mellanbror. Vilken lugn kväll...

Några ord om besöksiffror, kan inte låta bli, för de har dagligen fördubblats sedan förra veckan...märkligt...läskigt och roligt...och...vet inte varför för jag pingar inte nånstans, inte ens besökt så många på sista tiden heller...mest haft fullt upp med mina egna tankar...det har varit, är, intensivt med stora dottern, de små är bara så idylliska och det är en kontrast av idyll och "arbete"....Just nu sorterar jag allt som händer, jag reflekterar här...använde bloggen på olika sätt...olika tider...Kan siffrorna verkligen stämma?

//manon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback