I min fantasi

...jag drömmer om min åker och traktor. Hur jag sår och skördar och de 4 barnen skrattande leker runt traktorn och slåss om vem som ska sitta på den. Jag drömmer om kor, hästar, grisar, höns, katter, hundar, getter, får. Jobba sida vid sida, vara helt fri.

Det är som i en målning av Chagall. En sol, barn som flyger, fjärilar, kor på hustak. Totalt anarkistiskt och drömskt. Bara glädje och lättsamhet. Meningsfullhet, för jorden är meningsfull. Man ser en direkt koppling till överlevande. Ser nyttan av det. Inget abstrakt.

Jag var nyttig i går. Typ.  Skickade efter frön. Frön med posten! De ska jag så på min miniåker. Och i krukor inomhus.

Jag vill känna meningsfullhet. Varaktighet.

De åtta timmarna är om dagen är som ett plåster ändå. Man river av dem snabbt och de lämnar bara en liten sveda. Inom mig slåss bonden och stadslollan. Hemmafrun och yrkeskvinnan. Det finns så många alternativa liv.

Jag ska för övrigt ta bild på krokodilen men den är sur sedan jag beskyllde honom för kakstöld.

//manon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback