Vår dag

Jag måste skriva om vår dag i dag. Att det faktiskt går så bra med alla barnen, att de leker så bra trots att det i dag var ett smärre dårhus. De är trötta, lite förkylda.

Just nu sågar tvillingflickan (3 år) i sin nalle. Var inte oroliga, inte med en riktig såg, utan en i plast som låter. Den nallen får ta emot mycket kärlek och bus. Hon kan kasta bort den, trampa på den, såga i den men blir hon ledsen eller ska sova då är det bara NALLE som gäller!

De har varit ute med en vattenpistol, de har gungat och cyklat och lekt med utekaninerna som vi tagit ur buren. De har gjort ett "grönsaksland" och vattnat den. Mycket.  Väldigt mycket så de tog på sig gummistövlar och hoppade i vattnet. Jag får inte in dem! Min stora har gjort kokosbollar på eget initiativ. Vi råkade ha allt hemma til det inkl en gammal öppnad kokospåse - ålder okänd.

Nu är vi inne igen och ska strax laga mat.

Vad har jag gjort? Varit med dem, vaktat dem ute på gatan och även varit inne och assisterat med vatten och smygätit blåbärspaj i lugn och ro...

//manon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback