Ofavorit i repris

Är inne på min tredje vecka med sömnstörningar. Är så trött nu. Jag fattar inte hur det är fysiskt möjligt att vara vaken så mycket.

Tjatigt värre det där - vem stal sömnen!?

Kidsen leker. Jag sorterar tvätt. Planerar att sortera ut allt för smått. Antar att jag får släng kläderna sedan för jag har ingen att ge dem vidare till. Gör lite nytta i alla fall. Sagt åt dem att inte bråka och retas.

En natt sov jag ordentligt och det kändes som om hjärnan blev vattnad. Men nu har den torkat in ordentligt igen. Som fnöske.

För att hålla mig någorlunda trevlig under dagarna dricker jag coca-cola vilket egentligen är korkat - det gör mig piggare något under dagen men främjar antagligen inte sömnen. Fast det borde inte spela så stor roll....

Nu hör jag bråk från källaren. Tillbaka till tvätten och barnen.

//manon

(lustigt, kommentarer gjorda i dag syns "inne" men inte ute på bloggen!! Nåja, det fixar sig när bytet är helt klart)

Kommentarer
Postat av: Idun

Ja, det är underligt hur mycket man kan vara vaken egentligen - under många år också!! - men i längden är det inte bra.

Hoppas att du kan få sova ordentligt någon natt - då känns allt mycket roligare och tålamodströskeln blir betydligt högre... fick själv inte många minuters sömn under många år när barnen var riktigt små... mitt tålamod existerade inte och jag befann mig i ett konstant zombitillstånd - tittar man på gamla kort ser jag riktigt sjuk ut - blek och otroligt mager. Skönt att det blev bättre med åren.

Ha en trevlig helg nu - njut av solen!

Postat av: Manon

Jag hoppas på i natt med sömn!! För mig tror jag inte det har att göra med varken jobb eller småbarn. De sover så gott hela natten. Det verkar vara nåt fysiologiskt...Har inte haft tillfälle att köpa valeriana men borde göra det!!

ha en trevlig helg själv!!

2007-04-13 @ 22:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback