Gratisdag!

Rubens-thumb

Vi ska få tillbaka DN. Vi trodde att vi inte hade fått DN på en månad nu pga obetald räkning men så var det inte! Vi hittade räkningen i går OCH att den är betald. Jag ringde och svaret till utebliven tidning var att "tidningsbudet tyckte att brevlådan var så full att inte DN kunde få plats och därmed trodde h*n att vi inte ville ha tidning så den avbeställdes på osäker tid" Visste inte ens att man kan göra så utan att ta kontakt med oss......Nu är det utrett och vi kan se fram emot tidning igen!

Så tänk på det och vittja era brevlådor:)! Vi har slarvat med det för att det kan vara så mycket ibland när man kommer hem....Jag kan bara skratta åt det! Vilka intressanta bekymmer en storfamilj kan få pga vissa prioriteringar!

Städat bilen och hittat en barnkofta jag har saknat sedan en vecka! Vår stora har haft den på sin tid och den är mysig och fin så jag var riktigt ledsen över att ha "tappat" den. den har affektvärde för mig. Bara bra saker i dag hittills och klockan är inte ens 09.00!

Förutom vår lilla sjukling då....De två sista dagarna har vi hämtat så sent pga jag varit på kurs och inte kunnat sluta tidigare och barnen har varit sååå trötta så jag har tyckt synd om dem. Jag tror att även en högre makt tyckte synd om dem på ett bakvänt sätt. En av dem är alltså sjuk och i dag är alla hemma. En "gratisdag". Oerhört mysigt! Fast jag ska till jobbet senare i dag...men ändå!

Det som är snöpligt i det hela är att i dag skulle vi haft vår första dag med hämthjälp som jag fick tyvärr tacka nej till just i dag...Vi är ju hemma! Så typiskt, är det inte det!? Nästa vecka!

(detta är ingen politisk blogg så det lämnar jag bakom mig i förra inlägget)

Gratisdag!

//manon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback