Otrevlig

Nu var jag vansinnigt otrevlig på dagis. Har ju sömnproblem och inte sovit mer än 3-4 timmar per natt några nätter. Jag VILL ju sova men så vaknar jag vid 03/04...usch...

Så, ja, jag var väl ingen ängel av tålamod vid hämtningen av barnen, nej. Dessutom bröt jag mot en av dagis regler dagen efter jag fick höra om den på föräldramötet - talade i mobilen på dagis. Av respekt för barnen ska man inte göra det. Det förstår jag! Men nu så hittade vi inte en av regnjackorna så jag ringde till maken som ligger hemma sjuk och frågade om han hade tagit med sig allas regnjackor....

Nåja, regnjackan är borta på dagis i alla fall. Det hade varit en rörig dag. OK. Bara så vi vet var den är borta liksom..

Jag blir inte trevlig när jag är så här trött...okoncentrerad med och usch. Är trött på att vara trött.

Slutgnällt.

//manon

Kommentarer
Postat av: carulmare

Det är faktiskt lite lugnande, eller hur? Att veta var något är borta.

När man tänker på det, så är det ju det nästbästa. Ja, efter att inte alls ha tappat bort något. Ja, förutsatt att det inte var något som man helst ville bli av med, förstås...

Vill du höra mera trams? Det kanske hjälper efter en stökig dag... :)

Postat av: Annaa M

Är det alltså strålningen från mobilerna de är rädda för och vill skona barnen från?

Gissar att fröknarna hängt in regnjackan i ett torkskåp och smält ned den till en oduglig studsboll.

Det var en av mina stridsfrågor på dagis. Idioter till personal som hängde in dyra kläder i smällheta skåp och förstörde plagg efter plagg, stövel efter stövel, systematiskt. Limningar gick upp, en del material smälte annat blev styv som papp, allt blev lika obrukbart, bara jag klagade.

2006-10-04 @ 00:03:45
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: manon

Carulmare ja det är det. Det var därför jag ringde. Förstår:)).

AnnaaM - nej inte strålnngen men att vi föräldrar inte ska babbla i telefon då vi hämtar fär barnens skull, för detta är barnens stund men jag måste fråga hur de ser på en sådan här sak, att man måste ringa och kolla om nåt togs med till dagis eller inte för att veta om man ska leta eller inte...

Hur de gör med kläder vet jag inte än, men jag gissar att de sköter sig:). De är nog vana för det finns en hel del pop-kläder där...Trist att få alla kläder förstörda så där! Få se hur de gör sedan när vinterkläderna åker på...

2006-10-04 @ 04:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback