Ommöblering!

Jag fattar inte, vi har bott i så många konstellationer under våra barnaår. Flyttat in och ut ur rum hit och dit. Ingenting är säkert:).

I alla fall. Nu har vi möblerat om igen. A:s (4 år) rum är ju under ommålning så han kan inte använda den. Nu har vi på storasysters förslag gjort en nygammal ommöblering. Hennes säng, som egentligen är en loftsäng, har fått ben igen och A-s säng är under den igen! Så har de inte sovit/bott sedan vi flyttade för här har alla egna rum (utom twinsen - än).

Det ser urmysigt ut!

Sjuka är vi än, (eller egentligen bara en sjukling + en snorig som egentligen kan gå på dagis) började i onsdags. Sedan är alla hemma sedan torsdags för att A var ändå snorig och ville vara hemma och pojktvillingen hängde på av farten. A vägrar byta från pyjamas. Han trivs hemma, det gör han! Även om dagis är bra också, men ingenting går upp mot hemmet:)!

Fast nog hade den sjuka kunnat få mysa lite till ensam hemma, sällan de får rå om en förälder bara, men det går bra med så här. Jag tycker det är svårt att mota, speciellt A som älskar att vara hemma, till dagis när han inte vill och inte måste. Fast, de börjar klättra på väggarna här! För att inte tala om i loftsängen. Måste ta bort ett trappsteg till så att inte twinsen når att ta sig upp. Men de är försigkomna på sådant...

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Ha ha, känner igen mig! Så där höll vi på också, sängar som bars hit och dit i och mellan rummen. Jag har ingen koll i minnet längre exakt när vi bodde där eller här. Men hu vad arg jag blev den gången när M&jag hade varit i London och kom hem och upptäckte att Mannen med hjälp av grannen hade burit och stuvat så att det inte längre fanns en fullång ensamsäng att gå och dra sig tillbaka till när det blev för fullt av barn i vår egen! Jag drabbades ju av "trängselångest" under första graviditeten och kunde efter det inte sova omgiven av barn eller innerst bredvid någon. Vidriga mardrömmar i kombination med handdomningar och svårigheter att vakna ur drömmen, det heter något särskilt.

Så jag var hänvisad till våra tvåsittssoffor...inte så kul alls. Sen sov jag rätt mycket överst i våningssängen, det var inte heller så jäkla kul.

2006-11-11 @ 16:59:43
Postat av: Manon

Ja, vist har man kamperat lustigt under åren)). Lite ul faktsikt, Ibland får man krupp för man får inte själv ro och så löser man det på nåt sätt...

2006-11-12 @ 06:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback