Två som funderar

Nu börjar min äldsta på 9 år (om några veckor) också fundera på släkten. Hon sa till mig i helgen "din pappa verkar inte bry sig om dig." Jag frågade henne varför hon trodde det "för att han aldrig hör av sig.".

Så min dotter funderar över en icke-närvarande morfar och min halvsyster över en icke-närvarande halvsyster. Två flickor i ungefärlig samma ålder, 9 och 11 år funderar på samma saker från varsin synvinkel.

Jag kan inte ändra på nåt. Han är som han är. Talade med min farmor i helgen som var ledsen över nåt han sa och på vilket sätt. Hon är ledsen över at hennes som har denna typ av personlighet och så lite ansvarskänsla. Hon vill inte ha det så.

Ja, vad gör man? Vissa kan man inte ändra på.

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det slår mig att det kanske är de där två tjejerna som så småningom får kontakt och kan knyta sina egna släktband med varandra oberoende av er andra och ert respektive bagage.

Postat av: Manon

Tänkte den tanken med. Om de inte stöter på hinder?

2006-12-12 @ 08:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback