Vad ska ni göra i helgen då?

Om nån är här och läser en fredagkväll och i helgen? (Eller ni kan sedan berätta vad ni har gjort?)

Vi ska göra ingenting. Bara vara hemma. Känns mysigt för jag har jobbat en del denna vecka och saknat barnen. Har alltså inte varit helt borta, men två kvällar och alla morgnar! Är nu van vid att äta frukost med alla barnen! Nästa vecka blir likadan jobbmässigt för jag ska vara ledig på höstlovet så jag måste jobba så jag inte känner mig så efter. Minst göra klart Företagets avstämning och helst ha gjort klart en årsredovisning av ett annat företag.

Få se om några grannbarn knackar på eller våra får lust till att knacka på hos nån. Leker de med nån är det helgerna. Efter dagis tycker jag det blir för sent. Har väl hänt, men då spontant! En gång bestämt i förväg.

Känner mig både sällskapssjuk och längtar efter att få mysa med barnen!

Antar att jag måste göra slag i saken och göra rent kaninburen. Smita ifrån urket trädgårdsarbete. Jag vill ju bara odla, inte rensa. Eller bara plocka frukterna! Sortera in tvätt, byta sängläder och annat tråkigt...

Funderar på cyklingen med, hur jag ska göra.  Känns meningslöst att köpa kort nu när jag ska vara hemma om en vecka. Fast vi lär gå på bio och jag vill till historiska för att se på utställningen om Ötzi. Så kanske kort vore bra...Men det snöar inte än. Det besvärliga är vad jag ska ha på mig medan jag cyklar för att inte bli läbbigt varm. Jag kan inte cykla så sakta så att jag inte blir varm! Funderar....Känns inte bra att cykla så långt med vanliga kläder 2 ggr om dagen...

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Början på helgen har ju redan varit. Vi har varit på utflykt till en lite annan värld än den vanliga, flickorna och jag. De var lite överväldigade av en stor anhopning av välartade medelklassbarn. Omflyttningar och annat har givit dem en del skinn på näsan och erfarenheter.

Jag ska göra en insats som gräsrotsaktivist imorgon. Jag fullständigt hatar det. Kanske sista gången jag gör det. Någon gång ska partiet få veta att man förlorade en stor tillgång på att tvinga ut mig på gator och torg som glad aktivist. Jag såg blickarna i höstas när jag inte delade ut rosor kvickt och effektivt nog. Jag suger.

Postat av: Inga M

Hoppas det blir fint väder så vi kan släppa taxen Oskar på lite rådjursjakt!

Vi hade ett kaos igår pga spänningfall på elnätet där vi har uthyrningsstugorna= ingen el o inget vatten! Vi fick köra dit vatten och leta fel, men det var på nätet. Sedan var vi bortbjudna till kl 7 på kvällen men anlände tre kvart för sent. En mysig kväll dock med goda vänner.
Fick löksoppa. Det har jag längtat efter länge. Imorgon kväll ska vi till D och G i Harnäs på grönkålsrättsätande! Söndag hopps vi på jaktväder också. Bara en stilla hemmadag, träffar modren eventuellt.

Så ser min helg ut ungefär.

2007-10-20 @ 03:16:57
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ullis

Först skulle det bli en lugn helg, fast det blev den inte!
:)Det blev istället fullt upp hela helgen och jag köpte mig en egen laptop! *jätteglad*

2007-10-21 @ 20:45:03
Postat av: Ullis

Att jag skrev som jag gjorde på bloggen var att jag fick en kommentar av en av mina mycket goda nätvänner och hon skrev att hon inte ville läsa några inlägg alls där jag skrev om ridning för att det var trist. För mig kändes det lite konstigt, för nog läser jag allt alla aandra skriver om. Speciellt då man vet att saken det gäller, berör personen i fråga väldigt mycket. Hästar och ridning för mig är som pianot för dig. Det går inte att koppla bort, utan hela ens system är fullt av det. =)
Så, det gällde inte dig, utan en annan god vän. Jag tyckte kommentaren var speciell och valde att skriva som jag gjorde. Dels för att bekräfta hennes uppfattning (eftersom hon bad om ursäkt för att hon tyckte det var trist), men ändå tala om att hon ratar en stor del av mitt liv. Jag blir inte ledsen över det val hon gjorde (att alrig vilja läsa inläggen om ridning) utan hennes reducerande av mitt enorma intresse; att det bara är en idrottsutövning! Det är självklart inte bara en idrottsutövning! Det är en gemenskap och en kommunikation som är värdefull för mig även om man tycker att djur är en B-vara. (hon tyckte det)

2007-10-22 @ 07:58:49
Postat av: Ullis

Att jag skrev som jag gjorde på bloggen var att jag fick en kommentar av en av mina mycket goda nätvänner och hon skrev att hon inte ville läsa några inlägg alls där jag skrev om ridning för att det var trist. För mig kändes det lite konstigt, för nog läser jag allt alla aandra skriver om. Speciellt då man vet att saken det gäller, berör personen i fråga väldigt mycket. Hästar och ridning för mig är som pianot för dig. Det går inte att koppla bort, utan hela ens system är fullt av det. =)
Så, det gällde inte dig, utan en annan god vän. Jag tyckte kommentaren var speciell och valde att skriva som jag gjorde. Dels för att bekräfta hennes uppfattning (eftersom hon bad om ursäkt för att hon tyckte det var trist), men ändå tala om att hon ratar en stor del av mitt liv. Jag blir inte ledsen över det val hon gjorde (att alrig vilja läsa inläggen om ridning) utan hennes reducerande av mitt enorma intresse; att det bara är en idrottsutövning! Det är självklart inte bara en idrottsutövning! Det är en gemenskap och en kommunikation som är värdefull för mig även om man tycker att djur är en B-vara. (hon tyckte det)

2007-10-22 @ 07:59:06
Postat av: Manon

Vad kul att höra vad ni har gjort! Hoppas det blev som ni tänkt er! Haft en bra helg jag med, lugn, mycet hemarbete.

Ullis - nämen! Klart du kan skriva om ridning! Jag trodde nog inget speciellt. Tycker inte att nån kan bestömma om du ska skriva om ridning eller inte. Kanhända att andra med lika stort intresse kommer dit:)! Jag vet hur biten man blir av ridning genom dottern.

2007-10-22 @ 08:23:15
URL: http://manon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback