På mitt bord (sitter inte lilla syster kanin)

Måste återta gamla vanor en kortare tid. Måste jobba järnet under oktober för att få ihop allt. Gå upp tidigt, jobba sent.

Mitt bord är fullt av gamla tekoppar, tomma cola-burkar, glas och papper. Nu gäller det. En enda kreativ röra som ska sorteras och sammanställas.

Det är jobbigt, kul, spännande, tråkigt. Jag kan ibland bli förlamad av tanken på allt som ska göras och hinnas med men jag får se det som en "tentaperiod".

Lördagar avskyr jag för då är jag så slut att jag inte vill göra nånting egentligen. Jag skulle önska mig tre helgdagar.  Men det är ändå bättre i år mot föregående år. Jag har en hel del utmaningar - återta min effektivitet och kontroll. Detta år satsar jag på att fullända jobbet. Jag tycker om att känna mig kompetent, trots att min begåvning och intresse inte är skapt för detta så är det kul på ett plan - att känna sig yrkesmässig, kompetent, viktig. Alla vill känna sig viktiga, tillhöra. Räknas. Min begåvning är mer åt det konstnärliga hållet men hur ska man skriva om man inte lever att vanligt liv också? Bara sitta på sin kammare och ägna sig åt navelskådning? Man måste vara med. Inte bara sväva.

Det är så mycket som händer privat mot föregående år med. Jag umgås mer och jag älskar det. Jag har kommit i gång med skrivande. Jag skriver om nätterna. Inte varje natt att jag orkar - no way - men några gånger i veckan. Jag är trött av den anledningen med men - tillfredsställd! En trötthet, men tillfredsställd, för skrivande är givande. Ett behov. Som att äta, sova och gå på toaletten. Det jag gör i Word alltså. Mitt projekt. Väl medveten om att det kanske aldrig blir utgivet - men jag måste.

Intensivt är allt. Jobb, familj, jag...


//manon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback