2,6 mil om dagen

Jag tänkte nu att eftersom jag ändå blir rätt varm av att cykla och det är inte kul att jobba hela dagen så, så kan jag se cyklandet som min motion. 2,6 mil om dagen borde väl räknas som motion, 1,3 enkel väg, tar 30 min? Jag ska dra ner det till kortare tid men det är inte lätt, läskigt bland bilarna ibland och så cykelklungor som saktar ner farten för att inte tala om alla rödljus. Duscha och byta om på jobbet på morgonen och sedan hemma på kvällen. Jag spar tid, slipper gå upp extra tidigt för att springa innan jobbet...

Då måste man alltså ha kläder med sig till och från jobbet! Det mesta går att packa ner men kavajer, speciellt de jag gillar (från "Stockholm" sitter gjutna på mig och är välsydda) har jag inte så stor lust att knöka ner i nån väska egentligen...usch...måste fundera ut nåt...

//manon

Kommentarer
Postat av: TheHolyGoat

Det här beundrar jag dig för. Heja, heja! Klariga, färdiga, gå!

Postat av: Hannele

Toppen, gratiskondition och spar du bensin/busspengar.
Maken cyklar hela vintern

2007-05-03 @ 15:43:27
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Kan du inte hänga kvar kavajen på jobbet.

2007-05-04 @ 09:43:57
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Annaa M

Jag har haft två styrelsekollegor som cyklat, den ena från Stureby till City, den andra från någonstans i närheten av dig. Lustigt nog har jag gång på gång sett dem skala av hjälm och vindställ och kliva ut i sina färgmatchade möteskläder utan en enda svettblomma någonstans... Har funderat mycket över det men kommit fram till att de helt enkelt är så jäkla vältränade att en och en halv mil inte bekommer varken dem eller deras välstrukna skjortblusar! Det kommer nog ska du se!

2007-05-05 @ 13:02:14
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: loppispoppis

jättebra att du cyklar. Det är bra för både kropp och själ. Stärkande. Jag önskar jag gjorde det med, men ombyte osv avskräcker.

2007-05-05 @ 13:58:03
URL: http://loppispoppis.blogspot.com
Postat av: Manon

Välkommen Geten!
Jag vågar inte hänga kvar kavajen på jobbet faktiskt. Det är flera än vi där och jag gillar dessa kavajer.
Jag hoppas att jag får lika god kondis till slut som dessa styrelsekollegor . Just nu så ger jag järnet (så gott jag kan) till jobbet och duschar där och åker hem i vanliga kläder. Det är inte så lät att hämta barn sjöblöt och duscha när man kommer hem precis alltid:)).
Jag hoppas på nedgång på vågen!

2007-05-05 @ 19:35:18
Postat av: Annaa M

Funderar på om du kanske drar på för hårt? Känner ett par herrar i skiftande ålder som precis som du behöver ha med sig ombyten. Medan de här två damerna, 42 respektive 56 aldrig har det. Kanske har de hittat ett lagom tempo som inte svettas?

2007-05-06 @ 22:39:38
Postat av: Manon

Hehe, Annaa!

Jag ser det som träning på väg in! Jag är nere på 25 min nu. Fast på hemvägen tar jag det lugnt.

2007-05-07 @ 08:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback