Så lätt...

...går jag inte sönder. Jag må vika för vinden som vassen, men brytas itu - näää - inte så lätt!

Men självförtoendet och framförallt självkänslan borde kunna vara bättre. Jag fick konstruktiv kritik av min kollega och det är intressant att höra hur man _verkar_. För vag för att vara helt förtroendeingivande.

Vagheten är kombinationer av olika saker, dålig självkänsla, rädsla att bli dömd, inte lyssnad på...Viljan och framförallt VANAN att lyssna bakom orden - vill de mig nåt ont förtäckt?

Självinsikten blir bättre med åren. Svårt att till 100 dra sig ur träsket.

Jag vill så gärna ta de första stapplande stegen på torra land!

Men jag är in i norden trött.

//manon

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag har en superduperbra bok som alla skulle läsa ... om självkänsla, självbilder och självinsikt ...maila mig om du vill ha lite tips ... kram!

Postat av: carulmare

Vill bara säga det att det är inte så illa på andra sidan 'väggen'. Man behöver inte stressa längre. Alla inklusive man själv vet att man inte tål det - och rättar sig efter det... Minns du dendär zenhistorien som jag översatte? Det som man tror är otur kan ur en annan synvinkel vara tur...

2007-01-19 @ 23:10:05
URL: http://carulmare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback