Fyndhörnan

Jag shoppade loss och köpte tre små vinterjackor på PoP för halva priset! Jag köpte en storlek större för alla tre så att de kan ha det minst till nästa januarirea:). Känner mig nöjd.

Eftersom jag fyller ett år äldre i dag undrar jag om även jag ska sätta mig i fyndhörnan? Hur skriver man av åldrar förresten? Periodiserar man eller gör överavskrivningar? Kanske jag då snart inte hår nån ålder kvar? Fast risken är ju att jag utrangeras tills slut - vad händer då? Får man börja om? Bli återvunnen på nåt sätt? Eller får sitta i nån antikvitetsaffär och damma igen? Ett år äldre är jag i dag i alla fall. Vill inte! I själ och hjärta är jag tonåring än. Fattar inte att jag är vuxen ens!!

Jag börjar tom glömma min ålder. Måste tänka efter...

//manon

Kommentarer
Postat av: Havsfrun

GRATTIS!
Brukar man inte kunna skriva av 5 år? Eller skrivs man av på 5 år, då är det ju fyndlåda för länge sen.

Postat av: Manon

Tack. Man får välja mellan 10-regeln och 20-regeln. Vanligast är 20 dvs 20% vilket blir 5 år!

Så då borde det vara fyndlådan för länge sedan...?

2007-01-26 @ 11:08:09
Postat av: Trollmamma

Grattis på födelsedagen! Den som hittar dig i "fyndhörnan" gör en bra affär!!

Ålder är inte ett nummer, det är en känsla!
Ju äldre jag blir desto mindre betyder min egen ålder. När man själv var barn var ju 40 lastgammalt, men nu när man snart är där så känns det som den bästa åldern att vara i. Med ålder stiger klokhet och med den förmågan att fatta bra beslut. Tänk så klok man kommer att vara om 20år!

Fira inte att du blir äldre utan fira att du blir klokare eller varför inte bara fira att du finns!

Ha en härlig födelsedag!
Trollmamma

2007-01-26 @ 11:22:56
Postat av: Christina

Haha! Du är nog långt från mig iaf!! GRATTIS!!!!

2007-01-26 @ 12:02:48
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Postat av: Zofy

GRATTIS!!!

hoppas du får en kanofödelsedag....blir det ngn firning ikväll???

2007-01-26 @ 12:09:08
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Manon

Tack, tack! Ja jag får se det som min gyllene dag. Nationaldagen i Manonland hellre än fölsedag.

Firande blir ikväll.

2007-01-26 @ 13:38:02
Postat av: Hannele

Grattis!
Det är väl ingen fara, kvinnor blir bara bättre med åren :)

2007-01-26 @ 15:38:28
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Lotten

Grattis på födelsedagen!
Fyllde själv år i söndags och känner mig ändå ganska nöjd. Som ett årgångsvin;-)

Kram!

2007-01-26 @ 15:50:09
Postat av: Lillan

Varmt grattis på fÖdelsedagen Manon!

Det är inte så farligt att åldras som det låter :) och det finns kompensationer. Igår blev jag farmor fÖr fÖrsta gången (är redan mormor) då min yngste sons underbart gullige lille son kom till värden.

2007-01-26 @ 19:09:45
Postat av: Inga M

Grattis på födelsedagen! Det är skönt att slippa vara ung och det handlar inte om "surt sa räven...." Jag gillar verkligen min ålder (50 +),hoppas att Du kommer överens med Din.

2007-01-27 @ 00:22:53
Postat av: Visionary soul

Oj, sent omsider kommer jag in här... och säger GRATTIS i efterskott! :-) Hoppas du hade en fin dag! :-)

2007-01-27 @ 12:06:02
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Missade att säga grattis igår. 37 var en bra ålder, riktigt bra. 38 och 39 också. I själva verket var det först vid 44 som det började rassla utför på allvar. Sen går det fort.

En kompis 55+ svimmade av på Konsum i Högdalen till nyår efter att ha gått omkring med en hjärnskakning i flera dagar, orsakad av att hennes pudel fick se en hare och drog omkull henne i skogen och kompisen inte kunde gå till doktorn eftersom hon hade barnbarn på besök. Nå, när hon vaknade upp bland kundvagnarna stod en kvinnlig kinesisk läkare tillkallad från närbelägna vårdcentralen intill henne och väste "Näl man fyllt 50 kommel sukdomalna en eftel en ellel många på en gång!" När ambulansen kom hörde kompisen doktorn säga till ambulansmännen "Jag hal fölsökt lugna henne!"

2007-01-27 @ 12:23:34
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Minks

HURRA GRATTIS, igår ser jag men jag har varit på resande fot och inte hunnit läsa förrän idag,
så grattis i efterskott!!!
//M

2007-01-27 @ 19:06:12
URL: http://minks.wordpress.com
Postat av: Manon

Tackar! Gulle er:)!

(Annnaa - fniss:)))

2007-01-28 @ 09:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback