Förändringar

Sanslöst. Detta hade jag aldrig trott för ett år sedan bara.

Jag har beställt böcker, fantasy, "Trollkarlen från Övärlden" läst den i tidiga tonåren men blev nyfiken på den igen då jag hörde talas om den. Fick den i fredags!! Sedan ska jag läsa Eragon ivrigt påhejad av Storayster som sett filmatiseringen 2 ggr redan! Nu ska hon läsa boken före mig och sedan blir det min tur (hoppas hon läser fort).

Det sanslösa är att jag i dag kunde läsa i soffan hela 2 kapitel ur "Trollkarlen från Övärlden" medan barnen lekte. Nåja, med smärre avbrott, men ändå!

Det var så skönt att få läsa!

Vardagar, då jag går upp kring 5 och jobbar och sedan hämtar barn och lägger dem vid 21, efter 21 är jag så trött så det enda jag mäktar bli är att bli underhållen via TV eller nåt. Tråkigt, trist och sant!

Men nu ska det läsas och på väg till/från jobb är väl bra?

Nu ska det däremot jobbas. Sitter på jobbet för att få klart saker och ting.

//manon

Kommentarer
Postat av: Hannele

Jag känner igen det där, började läsa dikter, när barnen var små, för de var lagom korta..

Postat av: carulmare

Det är Ursula LeGuin, eller hur? Hon skriver så bra, enkelt utan att vara simpelt. Det lär ha kommit ut en ny del i dendär sagan. Den femte, tror jag nästan...

Jag gillar också fantasy. En del, alltså. Dessutom tycker jag att det är intressant att fantasy är så populärt idag, särskilt bland yngre mänskor. Det har jag tänkt skriva om ibland, vad jag tror det beror på...

2007-01-08 @ 01:51:34
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: Minks

Läsa, ja det är helt bortprioriterat här! Ser framemot tiden när man "kan" göra det igen :)
//M

2007-01-08 @ 09:19:33
URL: http://minks.wordpress.com
Postat av: Manon

Hannele - ja, dikter är bra, korta, men kräver tanke kanske?

Carulmare - japp, hon är det! Betsällt fler böcker nu för jag läser snabbt. Skriv om det, är du snäll!!


Minks - jovisst är det bortprioriterat! Känns fantastiskt att ha kommit igång igen!

2007-01-08 @ 17:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback