Efterlysning av Spöke!

Har ni sett vårt Spöke? Alla gamla hus med självaktning har naturligtvis ett spöke, så även vårt! Det är inte enbart herrgårdar och slott förunnat det där med ett litet husspöke. Jag vet inte var Spöket bor men twinsen har sett det i källaren och hälsade förut alltid artigt på Spöket då de gick ner och sa artigt hejdå då de gick upp.

En gång tappade jag balansen då jag satt på huk och sorterade tvätt och då var pojken noga med att berätta att det var spöket. Flickan och pojken talade ofta om spöket då.

Ibland om kvällarna så kunde vi höra spöket vanka omkring på övervåningen medan vi satt nere i vardagsrummet om natten. Duns, duns, duns...tydliga steg medan alla sov.

Kom på nu att det var längesedan vi hört vårt spöke. Vart tog det vägen? Hittade gamla kompisar? Svävade iväg för att leka med grannens plingeliplongspel? Har Spöket förfrusit?

Jag tror det är ett snällt spöke i alla fall...

Tyvärr kan jag inte ge ett signalement för jag har aldrig sett Spöket. Men hör ni ljud av steg, tappar ni oförklarligt balansen, börjar era barn heja glatt på ingenting - så är det troligtvis vårt Spöke!

//manon

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Jaha, då är det ert spöke som smyger runt hos oss då.

Postat av: Manon

Kom den så långt! Blås den tillbaka!

2007-01-26 @ 07:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback