"Don´t feed them after midnight"

Ni vet, den där 80-talsfilmen där de köper ett gulligt djur i en affär ägd av en gammal kines. De får med sig djuret med stränga order om at ALDRIG mata det efter midnatt. Vilket de gör och helvetet brakar lös med dessa gulliga djur som får horn och ställer till en del...

I går hade jag lovat varm choklad efter skridskoåkningen vilket jag naturligtvis glömde. 4,5-åringen påminde mig på kvällen så vid 20 fick de tre små varsin kopp choklad och clementiner.

Sedan sprang de omkring sockerhöga och gastande till 21.30. Aldels vansinniga var dem!

Vi kommer inte att ge dem så sött så sent på kvällen nån mer gång!

I dag har inte ens jag bytt om från pyamas. Ont i halsen, matt och "sjuktrött".

Vi har myst och läst böcker medan storasyster red och de har lekt och klättrat i våningssänegn och även bråkat.

När storasyster kom hem hade vi bråk om simning. Hon gillar inte att hon måste gå på simlektioner. Det är mitt krav för att jag nånsin kommer att låta henne gå på simhall med sina kompisar utan föräldrar. Hon måste kunna behärska att simma! Hon klagar och säger att "de simmar ju inte utan bara leker" men för hennes säkerhets skull - hon måste kunna simma ordentligt! Hon kommer gå för hon vet reglerna men är inte glad och tjafsar emot. Hård kanske jag är i detta fall, men at kunna simma tycker jag hör till allmänbildingen! Och jag släpper inte iväg henne utan att jag VET att hon kan simma! Nu är hon arg på mig.

''''''''''''''''''''''''

Vi löste det! Hon är inte arg längre och vi har pratat. Detta är det ENDA jag nånsin kommer tvinga henne till! Annars får hon välja själv vad hon vill göra för aktivitet. Tyvärr räcker inte skolans simundervisning till och den var inte gratis heller.

//manon

Kommentarer
Postat av: Minks

1) Gremlins!! förstod direkt när jag läste rubriken vad du syfte på *g*

2) Vad erbjuder skolan för simundervisning hos er?
Här har de nämligen gått till badhuset VARJE onsdag under hela förskoleklassen, inget i ettan men nu i tvåan går de återigen, varannanvecka. Alla barn i Johannas klass kan simma, mer eller mindre bra förvisso men ändå. Kul att skolan verkligen har satsat på det!
Synd att det inte är samma hos er. Jag tycker att du gör helt rätt, simma är såå viktigt att kunna!!!
Skönt att ni kunde reda ut det hela!
//M

Postat av: Manon

Näää, INGET sådant! Fick 8 ggr-kurs i sexårs på gamla skolan och sedan ingenting. Bytt skola och i 2-an var det en 8-ggr kurs och sedan ingenting!

Visst är simma SÅ viktigt!!! Eftersom vi har så många små så har inte jag tid att gå med henne och bada och underhålla kunskaperna heller så hon får gå på simskola! HAR simmat med henne då jag motionssimmat men då har hon varit lat och inte orkat 25 m utan mest lekt. Det kallar INTE jag för simma!

2007-01-15 @ 10:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback