Vabbande och allt...

Nu har tvillingpojken fått penicillin, amimox och mår mycket bättre. Öroninflammation! I torsdags bara grät och grät han tills han plötsligt slutade. Gick hål alltså. Trycket försvann. Han fick penicillin samma dag. Märkligt "alla" säger att man i dag inte ger barn penicillin vid öroninflammation men det får man!

Kollegan verkar outtalat sur över vabbandet. Jag vet inte. Hon är den som säger mest att hon förstår men samtidigt - hon har aldrig tagit en enda vab-dag enligt egen utsago för mor/farföräldrar hade ryckt in. Hon har öht fått mycket hjälp av släkt när hennes nu vuxna barn var små. Ur hennes synvinkel blir det antagligen svårare att greppa det där med att slitas itu mellan jobb och sjuka barn misstänker jag. Nåja.

Till det bör sägas att vi är olika personligheter. Hon stressar lätt upp sig, tom springer i korridorerna då det är mycket att göra. Så gör inte jag. Allt blir gjort i min takt. Skulle jag bete mig så skulle jag gå sönder. Det jag lärt mig som 4-barnsmamma och heltidsarbetande är att man måste sovra och hårdprioritera enormt. VAra rädd om sina krafter och inte slösa med dem i onödan så gott det går!

Jag säger inte att det hon känner och tycker är fel. Jag konstaterar bara att man inte alltid kan förstå saker när man har olika saker i bagaget.

Så, nu fick jag ur mig det. Jag är inte dålig och hinner med mindre. Jo, jag hinner med mindre vid VAB-ande men det är bara att acceptera. Acceptans är grunden för lycka. Inte kadaveracceptans, men tillräcklig.

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det är väl så att man är mer selektiv med antibiotikan numera. Visst behövs det ibland men inte så urskiljningslöst som det var under en period. Skönt att värken gick över i alla fall! Över går ju också de där eviga sjukdomarna till slut. Vi har just nu mest "första lektionen är inställd idag, det hade jag glömt..."

Postat av: Manon

Haha, ja allt ändras med åren!

Ja, jag antar att om jag kommit 2 dagar tidigare hade jag inte fått! Nu misstänkte jag sjäv starkt öroninflammation pga äldsta dotterns många...och läkaren bara konstaterade1

2007-02-06 @ 07:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback