Utmaningen

Först regler, sen fakta/vanor.
* Bloggaren skriver ner åtta fakta/vanor om sig själv.
* Den som blivit tagged/utmanad skriver en egen bloggpost om sina åtta vanor/fakta & skriver in dessa regler
* I slutet av bloggen väljer du ut åtta personer som du utmanar & skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar i deras bloggar så att dom vet att dom blivit utmanade & bör läsa din blogg.

Har funderat på detta men jag har jättesvårt att komma på nåt, ärligt talat...mest trista fakta

1) Jag dricker flera liter coca-cola om dagen, eller ok typ uppåt en liter då...samtidigt som jag är livrädd för att gå upp i vikt
2) Livrädd för att bli gammal och grå och osynlig
3) Tycker inte om grönsaker, äter mest för att man bör men fasen att det är så - smaklösa, kalla, vidriga...föredrar dem i grytor och soppor om man nu måste ha. Men har och äter pga barnen. Lite.
4) Har inte direkt gjort nåt roligt eller spännande i livet. Inte heller varit bäst på nåt, eller först, eller klarat av nåt exceptionellt. En medelmåtta! Det ni!
5) Tycker om att läsa och skriva
6) Är jäkligt lat. Mer lat än vad man får lov att vara. Mycket mera. Jag kan låta saker bero tills sista sekunden, men då blir jag rasande effektiv istället! Jag behöver press för att få ändan ur vagnen...
7) Älskar rött kött
8) Kan fastna i vanor, typ äta samma mat i 100 dagar, eller samma kläder, eller samma bok, eller samma...

Jag skickar inte vidare utmaningen jag fick men alla som känner sig manade får ta det!

//manon

Kommentarer
Postat av: carulmare

Också jag har druckit mycket cola i sommar. Och nästan varje gång jag tar ett glas, så tänker jag på dig. Inte så dum, dendär Manon! Dethär var ju uppiggande! :)
Gammal och grå och osynlig... Vilken onödig tanke, tycker jag. Jag tycker inte att gamla mänskor är osynliga... om de inte själva gör sig så. Så länge man lever... och har ett leende, då är man inte osynlig. Kanske är det åldrandet som du är rädd för? Att krämpor och svagheter skall ta humöret ifrån dig?
Neej, jag tror inte du blir gammal och grå och osynlig! :)

Postat av: Fluff m3

En medelmåtta? Nej du, det har jag väldigt svårt att tro att du är. Ditt liv verkar också varit mycket mer spännande och månfacetterat än de flestas.
Ha en riktigt bra dag!

2007-08-23 @ 08:47:41
Postat av: Ullis

Gammal och grå blir du nog, Manon! Fast jag tror det dröjer innan du blir vithårig. ;-D
Ok, nu skrattar jag hjärtligt. Fast även om det är hjärtligt så kommer du inte undan att bli gammal. Min tanke är att det inte är någon idé att vara rädd för det som komma skall. Att vara gammal och grå OCH osynlig är inte något som går hand i hand. DU kommer inte att bli osynlig och det oavsett du är både gammal och grå eller vithårig. Inte du, Manon! :-)

2007-08-23 @ 11:53:48
Postat av: Manon

Carulmare - vad gulligt av dig att tänka på mig då du dricker cola - nu kommer ju jag at tänka på dig då jag dricker:)))! SÅ kan vi skåla! Visst är det GOTT!! Nja, inte så mycket krämpor, som kroppens förfall...
Fluff! Ha det bar själv i dag!! Nja, har ju inte åstadkommit så mycket:).
Ullis - Haha, nä tyvärr, gammal lär jag bli! Eller kanske inte tyvärr, jag vill ju leva länge:). Tror du inte jag blir osynlig:)?

2007-08-23 @ 14:51:48
Postat av: Cissi

Medelmåtta? Tror jag inte!
Tycker varken man behöver ha gjort nå´t spännande, varit bäst på nåt eller klarat av nåt exceptionellt för att vara mer än medelmåttig!
Efter att ha läst delar av din blogg verkar det som om det händer en hel del i ditt liv som är mer spännande än i mitt! :o)
Ha en trevlig torsdagskväll!

2007-08-23 @ 19:32:58
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Ullis

Nej,kära du, jag tror inte att du blir osynlig som gammal. :)
Du kan inte bli något du inte är.

2007-08-24 @ 12:06:34
Postat av: carulmare

Måste ännu tillägga: Jag är säker på att du kommer att bli en kul tant! :)

2007-08-24 @ 13:33:31
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: Annaa M

Osynligheten för kvinnor börjar redan i 45-årsåldern, vare sig man vill eller ej. Man får kämpa rätt hårt emot, och det handlar inte om att bära färgglada kläder och känna sig ung till sinnet och annat lafs. Ansökningshandlingar sorteras automatiskt bort efter en första snabbtitt, inte i cv:t utan på födelsedatum, i allt snabbare takt efter den dagen, undantaget speciella chefsposter, men där är det så oerhört få som är aktuella så det är knappast intressant.
Att bli degraderad till en kul tant tycker jag känns djupt förfärande, men jag vet att i mångas ögon är jag där för länge sedan.

2007-08-24 @ 13:57:27
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Ullis

I jobbsammanhang kan det väl vara som Annaa M skriver om, men att det skulle innebära att du konstant är osynlig i allt du företar dig med tror jag inte på. Du kommer med all sannolikhet att vara den härliga och synliga människa du är...fast några år äldre. =)
Eller som Carulmare skrev - en kul tant! För mig klingar det inte alls negativt, utan tvärtom. Det finns en massa roliga äldre damer som är långt ifrån osynliga. Jag envisas med att säga att du inte kan bli något du inte är.

2007-08-24 @ 19:27:47
Postat av: Manon

Intressanta diskussioner här med! Om tant och kul och osynlighet...
Men vad gulliga ni är som inte tror att jag kan bli osynlig:)! ;Fast jag kan inte tro att jag är så härlig, Ullis:).

2007-08-25 @ 13:22:10
Postat av: Ullis

Jo, men det är du faktiskt. :)

2007-08-25 @ 18:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback