Framåt Fredag

Denna text fick jag nyss av en på jobbet (ja jag sitter kvar och jobbar och är ensam nu och har musik på HÖG volym och känner mig rätt lycklig för jag har löst ett problem!!)

------------

Melodi: "Vad har du i fickan Jan?"

VAD HAR DU I VÄSKAN BARN?

När ungarna är hemkomna från skolan
är jag på jobbet kvar, man har ju långa dar
men skolan ställer krav
på moder och på far
på oss som föräldrar

Ingen frågar oss om vi har någon tid
eller om vi har nån lust
och man vill ju vara juste
så därför måste jag, så gott som varje dag
fråga med visst obehag

vad har du i väskan barn
ännu en lapp ta mej fan
jag ska visst baka små flarn, virka dukar av garn
til länder som pakistan
vad har du i väskan barn
vad har din fröken för plan
hur ska jag hinna allting, vår skola blitt inhuman

Och skolväskor som innehåller lappar
glöms väldigt enkelt bort, min tid blir därför kort
att ordna allt som krävs, gud jag tror jag kvävs
har skolan ingen fattat

man gör så gott man kan man e ju tvungen
och man gör allt för ungen
som man håller kär
så strax före gonatt
det slår mig plötsligt att
jag glömt fråga och faller platt

vad har du i väskan barn, en lapp om utflykt med bad
sen ska ni plundra nån gran
och din fröken vill veta om du är vegan
vad har du i väskan barn, jaha kvartssamtal endera dan
och en lapp ifrån rektorn som anser dig vara huligan.

vad har du i väskan barn
nej - inga fler lappar för fan
i morgon ska du ha matsäck och helst vara utklädd till en indian
åh, vad har du i väskan barn
nånting om frukt och banan
och en fråga om när jag tänkt vandra med morsor på stan

---------

*s* fler som känner sig stressade ute i världen:)))!!!

//manon

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Men så klockrent! :-) Och precis rätt i tiden också, eller hur...?

Det kan vara skönt att jobba när ingen annan är på plats, man får mer gjort och känner sig inte lika stressad...

Postat av: En liten tant

Har läst ikapp din blogg. Det är verkligen tur att du ska ha semester nu! Var rädd om dig.

2006-06-29 @ 23:57:21
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Manon

Visst ÄR den bra:)!!! Jodå, jag jobbade en del, men sean var jag tvungen att åka hem. Jag kom på att A (snart 4) skapå utflykt på fredagen (tack vare sången) så jag måste hem och leta upp hans badbyxor och fixa matsäck:))).

Tantis - Ikväll är det SEMESTER! Kommer förbi dig med. Glömmer er inte det är bara mycket nu. Men under semestern lär jag ha tid även om vi ska åka bort nån vecka.

2006-06-30 @ 06:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback