Spara

Nya månaden har gått i sparandets tecken efter chocken med matkostanderna.

I helgen köpte jag varm korv på Pressbyrån till de två killarna. En av dem tappade sin korv på golvet, oäten...tänkte att på McDonalds får man en ny om man varit klantig utan frågor så jag frågade tanten om vi kunde få det. Hon blev lite ställd, lite skällde hon men hon gav oss en ny korv!! Och jag lovar, jag tjatade inte och när vi fått den och hon försvann med annan kund så stannade jag tom kvar och sa att hon glömt att ta betalt - men icke - hon gav oss den! Snällt!

I dag, pga kommunikationsbrister fick jag gratis lunch. Skulle haft representationslunch men så blev det annat, och en chef tyckte jag kunde gå till den restaurangen ändå och hämta mat - på företagets bekostnad pga missförstånden. Snällt, det med!

Fast, jag förstår att jag inte kan räkna med detta:)).


Funderar på en budget. Denna månad att kämpa för att handla mat för ca 1400/vecka, sedan lägga upp budget od. Vad trist mat låter nu...arbetssamt...men tvunget...

//manon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback