Rövarliv

I morse var det full myteri! Mina order följdes inte, ignorerades. Kedjor rasslade. Ingen ville segla åt mitt håll. De gaddade ihop på undre däck.

Jag svor och osade och exploderade. Lyckades behålla kontrollen, fick läget under kontroll med hot och suck och lämnade av dem i närmsta hamn. På ett ställe med grindar och staket.

Nu sitter jag här skamsen och ångerfull. Morgnar är inte min grej alls. Morgnar borde avskaffas. Jag behöver lång startsträcka i fred för att bli människa igen efter natten.

Kan säga ett litet förlåt här? Usch vad jag avskyr när jag fallerar så där. Man måste kunna kontrollera sig själv! Det där är nåt jag verkligen försöker arbeta med att inte tappa konceptet när jag är trött. Då har jag världens kortaste stubin...jag liksom glömmer bete mig...

Sitter här ångerfull och skamsen och längtar till i kväll....jag kan inte vara så psykologisk jämt - men jag behöver väl banne mig inte bete mig så där heller!!!


Fick ta bussen i dag  dessutom för jag dumpade min cykel på jobbet pga regnet i går. Och ingen frukost heller fick jag för jag glömde köpa nån macka på väg till jobbet för inte hann jag äta i morse!

Blä för morgnar och för temperament!

Jag kan väl inte vara den enda!?

******************

//manon


Kommentarer
Postat av: Ullis

Det är hårt att vara mamma. :-(
Men avskaffa ditt dåliga samvete nu, det gör ingen nytta alls.
*kram*

2007-06-28 @ 09:37:16
Postat av: Manon

Antar det! Borde läsa Martina Haag med som skriver om bävernylonsmonster som vill gå i baddräkt till dagis mitt i vintern...Så känner man sig inte lika ensam!
Eller hur! Jag är väl inte den enda!?

2007-06-28 @ 10:03:44
Postat av: Herr Manon

Närå, det finns likasinnade på nära håll. Du skulle ha hört hur jag röt och svor åt lillflickan igår kväll...hon fick storebror att gråta om och om igen och du vet hur hon gör, ignorerar vad man säger och bara skrattar...

2007-06-28 @ 10:44:21
Postat av: Manon

Så hon fick storebror att gråta hela tiden?
Jag tycker inte om när jag blir så där otrevlig. Jag vill bara vara snäll för jag tycker om dem.
Jag lät hemskt otrevlig...

2007-06-28 @ 11:01:52
Postat av: Annci

Nä, inte är du den enda inte.
Speciellt när jag är trött så blir det en del rytande och dåligt samvete får jag för att jag inte har bättre tålamod.

Postat av: Manon

Åh vad "skönt" med en till som inte kan bete sig då den är trött!! Det är verkligen min akilleshäl! Och i morse var det BARA mitt feldessutom att jag var trött - jag var uppe för länge...
Får jag skryta med att jag hanterade en sak helt suveränt med Storasyster i förra veckan! Kom tom överens om konsekvensen tillsammans. Får fokusera på det!

2007-06-28 @ 11:13:39
Postat av: Herr Manon

Skryt på du bara, man får vara glad så länge som man gör åtminstone en del saker rätt. :)
Jo, storebror var trött (så trött att han anmälde sig frivilligt till att duscha först, för att ha det gjort - ovanligt insiktsfullt) och båda småttingarna trakasserade honom men hon var värst - tog hans Bobbycar och lämnade den inte ifrån sig etc.

2007-06-28 @ 12:20:14
Postat av: Ullis

Nej, du är knappast ensam, Manon. Inte ens om det dåliga samvetet efteråt.
Jag önskar bara att någon kunde säga samma till mig då mitt samvete gnager. (att skippa det alltså) För mitt i bedrövelsen över att man själv inte lyckats klara situationen pedagogiskt, så sitter man ju där ensam - med sitt dåliga samvete som enda sällskap. Jag personligen kan tycka det kan gnaga
svårt nog ibland. :(

2007-06-28 @ 13:08:07
Postat av: Manon

Nej jag tror inte det faktiskt! Du får skippa det dåliga samvetet du med...för visst gnager det!! Svårt att skippa den...
Får krama dem extra sen...tänka på allt bra man ändå gör!

2007-06-28 @ 13:12:47
Postat av: Nina på Johangården

Inte är du den enda som har sådana morgnar. Jag har haft sådana. Men nu var det ett tag sedan :)
Du är ju bara människa Manon. Det är mänskligt att inte alltid vara på solskenshumör. Mycket mänskligt.

2007-06-28 @ 15:34:39
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Zofy

det är klart du inte är en enda....
vet du vad jag gjorde nu sista veckan när stortjej4en gick på fritids men inte hade ngn skola (lilasyster äter alltid frukost på dagis)...jag STRUNTADE medvete med att ge henne frukost hela veckan...istället skickade jag med henne gifflar (som gammelmormor vaknat) som jag sa att hon fick äta så fort hon kom till fritids när hon ville...
där sprade vi ett stressmoment och en konflikt på tjugo minuter...maken tycvker det är snudd på barnmisshandel.... H och jag tycker det är en utmärkt lösning..
men visst mår man dåligt när man skrikit åt ungarna på morgonen....fast de glömmer det i samma sekund det är över....

2007-06-28 @ 19:46:42
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Manon

Nina - skönt att höra att även du och tänk att du jobbar igen!
Zofie - Nä, inte kan jag vara den enda! Tycker det är bra gjort det där. varför kämpa på med frukost och är du och tm barnet nöjda så, äh! Bättre med alternativa metoder än stress och jäkt! Mina verkade rätt OK med...

2007-06-29 @ 06:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback