Skitungar till småsyskon

Skitungar


Jag råkade ha kameran på mig då jag såg detta. Små twins som bara så gärna vill störa Storasyster med kompis.
(jag har inte glömt den utlovade bilden på Krokodilen men han är som sagt lite sur nu)

**************
tillägg 1 aug - Har ni läst detta förresten apropå skitungar?
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1120316,00.html .
ALDRIG jag skulle gå med på detta!!!!!!!!!!!! En spark i baken är vad hon behöver...vi må verka flummiga i praktiska avseenden och inte verka ha tydliga regler (regler för reglers skull har vi inte) och de basala personliga behoven barnen har lägger vi oss inte i (tvingar tex inte i dem ärtor) - men detta! Lilla monstret säger "NEEEEEEJ".

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det är nog det värsta vad gäller barn, de som förutsätter att föräldrarna ska fortsätta betala både deras behov, vanor och ovanor. Jag blir fortfarande upprörd när jag minns en sån där känd mediaekonoms råd till studenter; "Bo kvar hemma i stället för att skaffa eget så behöver ni inte ta studielån." På fullaste allvar. Att det finns föräldrar som har råd är en sak, men att säga det som ett generellt råd är magstarkt.

Postat av: Manon

Jag vet. ALDRIG att jag ska låta våra göra så där. Jag menar, självklart skulle jag hjälpa och gör vad jag kan om de befann sig i en kris de inte kan rå över - men detta som i artikeln . no way! Jag fatatr INTE att föräldrarna hjälper henens konsumtion och betalar henne hyra!!!
Som ett generellt råd är det magstarkt att man ska bo hemma medan man pluggar! Jag håller med.

2007-08-02 @ 05:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback