Parkas

Jag måste köpa parkas och goretexskor till mig själv för kidsen gillar både pulka och skridskor. Min mardröm är att de ska falla för skidor...

Det är en djungel därute av parkas. Antar det är bra tid nu med rea, men vad ska man ta!? Cross, Five Seasons, Peak Performance, The North Face...? Jag är helt analfabet på detta ty jag undviker kyla normalt genom att hålla mig inomhus. Snö är vackrast från ett fönster och med en kopp varm choklad i handen.

Jag vill ha en som går lite ner på låren och håller mig varm då jag står och ser på vinterlek.

Jag trodde att barn gör som sina föräldrar, att aktiva föräldrar får aktiva barn och slöa föräldrar slöa barn. Icke, icke, icke!!! Eller så är vi undantaget som bekräftar regeln.

Så, nån som har en susning om vad jag ska köpa för parkas!?

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Tihi, jag fick ju min utmärkta parkas, även kallad ghettojackan, på köpet när jag köpte kappa på Top Shops slutrea. Så petig är jag..

Postat av: Manon

Du anar inte hur jag matats med märken på sista tiden!

Köpte nu en på rea 799kr och 50%dun 50% fjäder. Nu är det goretexskorna som fattas...

2007-01-24 @ 13:30:49
Postat av: Hannele

Min son vill köpa spark (läser jag), han har hamnat i Umeå...

2007-01-24 @ 14:57:57
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Hannele

(Sonen hittade varmare jacka på Emmaus för 80 kr, lagom för en fattig student)

2007-01-24 @ 14:58:54
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Manon

80 kr - inte illa!

Jag vill inte ha nån sån där parkas jag måste vara väldigt rädd om. Ska ju åka skridskor i dem och pulka och allt och kladdas ner av barn och gudvetalltsomblir:).

2007-01-24 @ 16:33:09
Postat av: Minks

Smaken är som baken och märkena bestämmer priset.
När det är sån här kyla och jag är ute med barn tar jag på mig min gamla skiddress av märket Five Seasons! Funkar fint för sån lek!

Ska du "bara" ha jackan till pulkaåkning skulle jag nog inte välja varken Peak eller NorthFace eftersom det då handlar om mkt pengar!

men jag är ingen expert iofs...... :)

/M

2007-01-24 @ 20:30:05
URL: http://minks.wordpress.com
Postat av: Manon

Precis Minks - jag är nöjd med denna! Vill inte lägga 2-3000 på nåt jag ska stå i i en pulkabacke eller i ishall några gånger!

2007-01-25 @ 14:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback