Samtal du inte vill ha

Stora dottern ringer: "Mamma, kan jag få beställa det där vi skulle beställa i går men inte gick? (H&M på nätet). Mitt svar är "Nej!"

Jag hoppas hon lyssnar. Med tanke på en viss incident i våras som resulterade i indraget ridläger i sommar litar jag inte på henne. I mitt inre ser jag horder av lastbilar stanna framför vår dörr...brevlådan överfull av gudvetallt...Vi storknar under Witches, gulliga pennor, tidningar, kläder, en ponny och 17 katter och 15 hundar och allt...

Jag sa att om hon beställer nåt på eget bevåg så skickas allt tillbaka på en gång. Jag hoppas hon lyssnar. Det går inte att spärra nätet som en telefon, tyvärr...och man kan lätt säga att man är över 16/18 år med att klicka i den lilla rutan....

Burr. Nervigt...Får hålla tummarna och prata med den unga köplystna damen ett flertal gånger så budskapet går in...

//manon


Kommentarer
Postat av: Inga M

Om mina barn hade varit barn nu i dessa tider så skulle jag varit jättenervös för det här med beställande via internet. Som förälder kan det inte vara lätt att hålla koll på vad ungarna gör vid datorn och vilka önskedrömmar de vill se förverkligade!

Postat av: Zofy

gud, vad hemskt! H nöjer sig med att skriva ut feta önskelistor från www.barbie.se och ge till hel släkten.... har inte funnits i min värld att de kan börja beställa själva sedan....ngt nytt att inte se fram emot...

2007-08-22 @ 08:37:15
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Manon

Inga - jovars det är lättare i dag. Vi får prata med Stora så hon inte börjar beställa...
Zofy - jovars, och det hon gjorde kostade mycket, vi drar inte in ridläger för vadsomhelst...Se till att prata om dylikt i tid!!

2007-08-22 @ 10:10:40
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Nynna

Uuuuhhh det där är verkligen skrämmande...
Jag har sagt till min 12 åring att hon ABSOLUT INTE ens får ladda ner smilys som kostar pengar. Att jag tar med mig datorn till jobbet om hon missbrukar mitt förtroende.
Och ... jag har försökt lita på henne än så länge... men det kanske jag inte skulle??
ja... jag är som sagt litet orolig, men jag försöker ha förtröstan...
Jag har ju en laptop så hon vet att det kan bli så... att den är borta rätt som det är. :-)

2007-08-23 @ 19:50:55
URL: http://nynnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback