Rytm

Första veckan avklarad med nygammal dygnsrytm och livsrytm. Den är så FEL FEL FEL för mig!

Upp 04.45 - aaargghhhh...näääää...fy....

Återigen är jag sur om kvällarna och det är enbart pga trötthet. Jag är helt övertygad om att alla har begåvats med olika sömnbehov och dygnsrytmer. Min är 02-08 ungefär...sover jag då mår jag som bäst! Jag blir så otrevlig då jag är trött...Skriver detta i hopp om att jag ska skärpa mig! Man får inte bete sig hursomhelst då man är trött.

Min själ är däremot utvilad. Den har inga flyktplaner (än) utan har bäddat med sköna bolster och tunga mörkröda gardiner á la 1800-talet. Har en vattenpipa bredvid sig för att "de är så mysiga" en kanapé, och dricker te och äter kakor och läser böcker. Om höns och grisar. Själen ger sig inte. Med sköna mjuka tofflor och morgonrockar tassar hon omkring i sitt övermöblerade och mjuka hem och drömmer.

Själen överlåter åt mig de världsliga tingen. Jag är en behållare som fixar det praktiska.

//manon

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Men snälla nån... uppe 4.45, det är okristligt tidigt och fortfarande natt. Det kan inte vara bra alls att stiga upp då!

Postat av: Manon

Tror inte det heller....okristligt minst sagt!

2006-08-04 @ 19:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback