Häxan surtants gulliga helg

Först, jag har inte övergett tråden nedan om mat! Jag ska svara med och skriv gärna mera där!

Jag har sovit massor både mellan fredag/lördag och lördag/söndag. Jag tror det behövdes psykiskt efter veckan.

I lördags var jag en, om inte eldsprutande, så väl väldigt rykande drake. Tålde inte nåt ljud alls. De gick i pyamas hela dagen. Endast lilltjejen bytte till kläder för jag hade beställt ivrigt påhejad av Storasyster gulliga kläder till henne via H&M. Denna lilla tjej som påstår sig vara pojke formligen älskade en klänning hon fick. Det är sådan där vid "hängselklänning" som även är modernt bland vuxna kvinnor - men jag tycker att det är bra snyggare på småflickor! Riktigt näpet!

I dag mådde jag bättre. Lilltjejen följde med Storasyster på ridning och jag hade bara småkillarna hemma. Så vi åkte till AnnaaM och hämtade en massa leksaker. Jag tror de skulle kunnat ta hem allting. Just nu sitter de och leker med alla nya leksaker och är jättesnälla.

Så killarna har haft buss och tunnelbanaäventyr. Roligt i små barns värld. Bil tillbaka. Alla hjälptes åt att bära in de nya sakerna.

Väl hemma bestämde vi för att åka till lekparken. Och ta med några grannbarn. Men en av dem skulle på kalas och den andre vågade föräldrarna av naturliga skäl inte släppa i väg själva utan övervakning. Ett helt förståeligt skäl i deras situation, skulle själv agerat likadant om jag vore de. Tänker på dem! Det måste ta ett tag innan de landar i allt det nya. Det var tråkigt för oss att de inte kunde följa med men de hade med alla säkerhet roligt ändå:). Men det är gulliga barn, dessa. Jag gillar dem med.

Tvillingbror ville inte följa med till lekpark, han ville bara leka med sina nya leksaker. Så tvillingsyster och mellanbror och jag cyklade i väg. Och av en lustig slump mötte vi mellanbrors bästis där och de lekte i en halvtimme tills bästisen och hans lillebror skulle hem. Och faktum är att våra tvillingar är bästis med mellanbrors bästis lillebror med. Hänger ni med:)? Så syskonparen är bästisar med varandra. Vår tvillingtjej brukar sitta och göra presenter till denna lillebror typ varje dag. Slår in ekollon en masse med mycket papper och tejp. Det pratas mycket om dem! Denna lillebror och hans mamma har planterat ett av dessa ekollon i en kruka. De lär få en hel skog om de ska plantera alla vår tvillingsyrras presenter:)! Men jag funderar på att testa detta med. Så vi lär ha en skog snart med:)!  De är roliga de barnen med!

Nu ska jag göra mat.

Och detta är ett fullständigt ointressant inlägg men jag skriver den ändå för att minnas.

Även hur tvillingbrorsan kommer glatt springande mot mig då vi kom hem från lekparken och karmar om mitt ena ben hårt och länge och med så mycket glädje i blicken!

Och maken har nu målat färdigt köksluckorna i dag och satt upp ett skåp! Ser jättefint ut! Längtar tills det är färdigt...

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Kul att ha er här! Förtjusande små pojkar. Jag har sorterat djur. Husdjur för sig och vilda djur för sig.Nåja, varg och räv hamnade bland husdjuren. Imorgon när Pojken gått till skolan ska jag ge mig in och leta efter lastbilstak. Vi ska nog lösa mysteriet med de försvunna insekterna också.

Postat av: Manon

Det var trevligt att se hur ni hade det! Varg och räv tycker jag är typiska husdjur. De är jätteglada över leksakerna!

2007-09-30 @ 21:40:28
URL: http://manon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback