Harmonisk tid

Det känns helt surrealistiskt men trots att alla är trötta efter dagis så är alla så lugna om kvällarna. Kvällarna då alla drog och slet i mig och det var med nöd och näppe och mycket stress jag fick maten på bordet är förbi. Har inte haft så lugna kvällar på år och dag!! Det börjar nästan (men bara nästan) vara lite lite roligt att laga mat. Kvällarna är riktigt idylliska!

Själv är jag väldigt trött med i dag och det beror nog på anspänningen i går. Jag hoppas att nu allt ordnat sig. Varit helt slut i dag. Jag vill verkligen kunna känna mig kompetent. Tror det är ett litet virus med som gör mig trött av vissa orsaker.

Så, i dag fick jag en reklamtidning inför säljpartyt jag ska på i veckan. Jag trodde att det inte skulle bli av, eller att de inte ville ha mig med fastän de frågat mig tidigare, men så vågade jag ringa och fråga efter att nån sa att jag kunde. Och det kändes halvdumt att ringa, typ som att bjuda in sig (fast hon hade frågat tidigare) men det skulle gå av stapeln. Ännu bättre känns det då denna tidning kom, för den var adresserad till mig av en tredje person, säljaren, så de har lämnat uppgifter om mig.

Börjar tom hitta kläder jag trivs i. Dels sådant som varit djupt inne i garderoben och lite nytt. En del kjolar/klänningar (ej dolda knän) med mönstrade/omönstrade tights. Och höga svarta stövlar. Jag tror jag börjar hitta min stil, lite av min studentikosa fast i vuxnare form. Kanske. Lite trista färger, mycket svart, grått och annat ofärgat så det kan jag bli less på men jag har svårt att välja färger.

Trots idylliska kvällar lägger jag inte så mycket tid på att städa och feja. Även om jag blir tokgalen på röran här hemma och till slut skriker på alla att skärpa sig, får mina utbrott på den, så tänker jag,  vi jobbar heltid...allt kan inte vara perfekt. Tids nog lär jag ha mer tid än vad jag vill att lägga på städande.

Jag har inte så mycket jag tänker på just nu. Min främsta utmaning just nu är jobbet. Barnen är superharmoniska. Trots att jag kan bli en riktig Häxan Surtant, fruktansvärt orättvis ibland så är de så glada över att se mig! Varje dag jag ser dem åter på eftermiddagarna kvällarna så kommer de rusande glatt emot mig! Fantastiskt...

//manon

Kommentarer
Postat av: Nynna

Ja då ska du njuta av nuet. det är verkligen inte ofta man har "flow" som du verkar ha nu.
Kramen

Postat av: Annaa M

Förväntansfull inför rapporter om säljpartyt. Men det var inte konstiga plastprylar, eller hur?
Trevliga barn hör man talas om här hemma!

2007-09-25 @ 21:04:58
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Manon

Nynna - absolut!!
AnnaaM - rapport om föräldramötet med:)! Det värmer att höra om trevliga barn! Jag hoppas de är det och inga små bratz:).

2007-09-26 @ 09:45:09
Postat av: Ullis

Ja, vem är inte sådan ibland? Häxan surtant alltså! ;-D
Om att slabba med saker: du syftade väl på antibiotikan jag fick? Fast, jag fick inte välja preparat. Sedan var det kortison i antibiotikan som skulle verka lokalt mot den hemska klådan...därav droppar i öronen! =)
Vad kul att du ska på säljparty!! Lite sugen själv blir jag allt! :-))

2007-09-26 @ 17:05:04
Postat av: Manon

Nej man får väl inte välja:)! Fast till en sak fick jag välja och då valde jag piller i stället för "slabb":))! Hoppas nu det blir bättre snart!

2007-09-26 @ 18:08:04
URL: http://manon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback