Dream on

Sagt av tvilingflickan om sin tvillingbror:

"När jag går i skolan  kommer S att gå på dagis och det kommer han göra jättelänge år"

Så hon känner sig som en storasyster! Upplyser då henne att hon är lika gammal som tvillingbrorsan, att de har legat i magen samtidigt och kommit ut samtidigt så de kommer börja skolan samtidigt. Tvillingflickan ser lätt missnöjd och misstroende ut men då upplyser snälla Stora Storayster att tvillingflickan faktiskt är hela 27 minuter äldre än tvillingpojken.

Tvillingflickan ser lite nöjdare ut.

//manon

Kommentarer
Postat av: Annci

:-)
De är så roliga att lyssna på ibland de små.
Han som är lättast och en aningens kortare än sin tvillingbror, här hos oss, han är 11 minuter äldre än sin bror.

Postat av: carulmare

27 är ändå rätt mycket... om man betänker. :)

2007-10-23 @ 18:27:27
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: Rollergirl

Vad gulligt!! Jag är också STORAsyster till min tvillingsyster, för jag är hela tio minuter äldre!

2007-10-23 @ 18:35:25
Postat av: Inga M

Jag tror att Dina barn får en bra social träning i att leva nära andra i en tajt liten grupp, deras familj och det har de nytta av senare i livet när de ska fungera på en arbetsplats exempelvis.

Det här med små barns tidsuppfattning är kul. Den yngste här i huset trodde stenhårt på rättvisa när det gällde ålder och åldrande; dvs att när han blev stor och kunde bestämma över några så skulle vi föräldrar bli små barn som han kunde bestämma över. :-)) Jag antar att han spekulerade i hämnd för föräldrars begångna oförätter och jag kan ju idag se trådarna till Lena Cronqvists konstnärskap. Den sonen kom ju för övrigt att läsa konstvetenskap ett år i Stockholm på universitetet! Undrar om han minns detta
tidstänket från barndomen?

2007-10-23 @ 21:15:47
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Visionary soul

*ler*... Så mysigt, tack för att du berättar...

2007-10-23 @ 21:51:42
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Manon

Annci - ja, man vet inte vem som är äldst på längden alltid:)! Har dina nån susning om vem som är äldst?

Carulmare - det är en betydnade tidsskillnad, 27 minuter:)!!

Rollergirl - det var länge sedan:)! Jag har förstått det att de minutrarna avgör en del:).

IngaM - Tror det med, de nöter på varandra!! Vad roligt sonen tänkte. Riktig rättvisa:)!!!

V-soul - :)))!!

2007-10-24 @ 10:23:47
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Annci

Nä än så länge vet de inget om ålder. Storasyster däremot som är 4 år, hon har stenkoll.

2007-10-26 @ 11:03:54
URL: http://dykis.blogg.se
Postat av: Ullis

=)
Jag förstår henne, 27 minuter kan ju bli väldigt mycket i det här sammanhanget!! *hehe*
Barn är roliga!
Jag skickade dig ett mail tidigare idag!

2007-10-26 @ 15:15:30
Postat av: Smsa Låna

Grym sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 04:50:20
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback