Fastnat i VAB-träsket

Några snabba ord. Vår pojktvilling har varit sjuk i två veckor, först öroninflammation sedan blev han raskt frisk efter antibiotika för att strax bli sjuk igen. Så i dag går han på dagis MEN vår äldsta är sjuk i stället. Eller sjuk? Hon har ont i huvudet och känner sig yr och måt allmänt dåligt. Vad säger ni om de symptomen? Hon verkar må fysiskt dåligt...

Det känns bara, nej, inte det också...

Nu får hon vara på makens jobb på fm och så hämtar jag henne till mitt på em.

Suck...tyvärr...

Är det nån som kan dra upp oss ur detta träsk? Det är som segt gummi...

//manon

Kommentarer
Postat av: Indra

Klen tröst...men det går ju över. Förra året hade vi vinterkräksjuka...i 3 (!) veckor efter som det helsiket kom tillbaka 2 ggr. Snacka om att till sist känna sig som paria.

Ibland brukar jag försöka trösta mig med att det är en period av vila och gemenskap (om än en snorig sådan.) Men visst är det tungt när man blir grattad av arbetskamraterna för att man leder VAB-ligan på jobbet...

Postat av: Annaa M

Det går inte över så länge de går i skolan. Kan inte minnas när vi senast hade någon vecka med alla friska. Skillnaden är bara att när de blir lite äldre är det inte längre någon personal som skickar hem, om de inte stör för mycket när de hostar. Hoppas bara de får ett andrum sedan innan de får egna barn.

2007-02-19 @ 08:44:23
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Manon

Hm, nej, hoppas de får respit en kort stund!

Ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att det faktikst kan vara ögonen! I går satt hon mycket vid datorn...och jag har faktiskt synfel som jag idag struntar i men känenr själv att det inte börjar gå att strunta i så jag fudnerra på linser...

Vätskebrist kan ge sådana symptom. Så hon får dricka mycket och återkommer detta (inte första gången) får vi kolla upp hennes syn!

2007-02-19 @ 09:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback