Katten

Katten

I dag har vi vaccinerat vår katt. Hon tyckte inte det var så roligt. Veterinären sa att hon såg för liten ut för att vara snart 14 veckor. De vi köpte henne utav sa att hon var 12 veckor och med vår lilla erfarenhet trodde vi på det. Några andra har också sagt att hon är liten.

Jag vet inte vad jag ska tro, man ska inte ta kattungar för tidigt från sin mamma, men hon verkar trivas, är busig och gosig.

De vi köpte henne av sa att en av hennes syskon mobbade henne. Kanske hon inte fått tillräcklig med mat? Jag vet inte...veterinören sa att det är svårt att bedöma ålder i bland.

Inte fick hon klistermärke hos veterinär trots spruta. Bara en massa broschyrer.

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Ibland är ju folk lite fräcka och skarvar i lite om sina kattungars ålder för att de vill bli av med dem inför semester, jul och sånt. Hon ser liten ut men samtidigt tycker jag ögon och öron ser "stora" ut. Såg 8 veckors katter häromdagen och de var nästan lika stora, rundare om magen men väldigt mycket bäbisar. Men som du säger så verkar hon ju pigg er katt, så hon äter nog på sig!
En grej man brukar märka på om katten kommit ifrån sin mamma för tidigt är om den håller på och försöker snutta på örsnibbar och fingrar och så.

Postat av: Manon

Hm, inte kul när folk är fräcka...hon snuttar inte på öronsnibbar och fingrar men kan "snutta" på en fleecetigerfäll vi har...Har gjort enstaka gånger i alla fall..
Ja suck, jag har inte erfarenhet nog att bedönma ålder...Men som sagt, hon verkar OK, inte lustig på nåt sätt, inga egenhter mer än att hon är tokig i mat och hoppar upp på bordet för attroffa åt sig. Hon är ju uppfödd på matrester och gfår av oss. Stor favorit är lax och potatis.

2007-08-07 @ 22:20:29
Postat av: Annaa M

Det bådar ju gott med maten! Förmågan att hoppa upp på bordet säger också en hel del om ålder och fysisk utveckling. Det kan mycket väl vara så att hon varit undanskuffad.
Här har vi en katt mager som en skrika nu eftersom hon först inte hade tid att äta medan hon löpte sedan fått upp allt hon ätit. Nu har jag köpt lyxmat åt henne och hon har fått i sig en hel liten burk ikväll. Puh!

2007-08-07 @ 23:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback