Grabben

Min mellanson på 5 år var så duktig i dag! Som alla vet kan kalas vara känsligt ämne för små barn. Nu hade grannen kalas, en pojke som är ett år äldre än min och går på samma avdelning som min son. Grannungar som också går på samma dagis men inte samma avdelning var bjudna - inte min son. Och jag förstår det för de leker inte och då är det rätt meningslöst. Men ändå, när barn ser ballonger och andra barn de känner inbjudna kan de bli lite ledsna - inte mellansonen! Han bara konstaterade att det barnet fyllde år och lekte obekymrat vidare. Jag tycker den sidan är så skön hos honom och tyder på självkänsla. Och att inte ha så lätt att känna sig utanför.


//manon

Kommentarer
Postat av: argaingrid

Sådan var min grabb också (till skillnad från sin storasyster) tills han blev 6. Då kom känsligheten som ett brev på posten. Nu är han mörkrädd, separationsrädd, blyg för främlingar, lättsårad på alla sätt men också mkt empatisk själv. Förstår inte riktigt varför de ska börja skolan i den otroligt känsliga åldern.

Postat av: manon

Väkommen argaingrid! Ja, jag får se hur han blir i framtiden då! Blyg är han redan fast ojämt blyg. Han ska ha kalas nu snart och vill inte ha stort och säger nu att han inte vågar att dagis firar honom....Är man inte lite känsligare då man är 6? Börjar sexårs och allt? Det är inte lätt att vara liten...

2007-08-14 @ 20:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback