Störst, bäst, vackrast

Har lärt mig lite om sonen denna helg och påsklov. Han är i "störst, bäst och vackrast" - åldern. Tävlingsåldern. Tycker mig ha sett att det är realtivt många 4-5-åringar som hänfaller sig åt sådant.

Nåja, får jobba på det med honom men jag är inte orolig. Det går över. Inte så att vi inte gör nåt, men jag vet att det går över. Ödmjukheten kommer med tiden. Om inte lär han märka själv att han inte är störst, bäst och vackrast rätt snart - inte jämt:)!

Mina små twins på tre år tävlar också - fast med varandra och på litet annat sätt än en 4/5-åring - hopplöst att cykla med dem nu, får småspringa hyfsat ofta för båda vill cykla först. Vilket är en omöjlighet så de racear i kapp.


//manon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback