Orden

Cyberordpolisen tar mig snart. Jag skräpar ner. Med ord och åter ord. Massor av ord. Mest i oordning. De rusar runt i rymden och ställer till. Sist lyckades de tränga sig in i ett bibliotek och ställde till en faslig oreda bland Balzacs verk. Werther - från den unge Werthers Lidanden  av Göthe - ja, han blev nästan gift med Madam Flod. Mina ord satt och fnissade bredvid och höll just på att anordna en storslagen bröllopsfest med hjälp av orden från "Brides Magazine" när Cyberordpolisen kom. Då skingrades de och försvann åt alla håll. Konsulter blev tvungna att anlitas och det blev en fasligt dyr historia.

 

En annan gång höll de på att skriva om Odysséen. Sno orden därifrån. Locka med till Harry Potter.

 

Det är tur att det regnar i dag för då blir de mindre bråkigare nu när jag inte har tid att hålla reda på dem. Jag har nu några (tusental) under mitt bord. Jag ser dem i pappersåtervinningslådan. De är gröna i ansiktet och raglar bort därifrån i avsky. Det är de som har lyckats rymma från pappersåtervinningen. En del klarar inte att ta sig därifrån, det är de som börjar med "årsredovisning" och "debet" och "kredit". De försöker hitta ny mening men lyckas inte. De flesta sitter och läser Kafka nu. Desillusionerade. Utan hopp. Resignerade. De andra som lyckats klättrar ovanpå varandra för att komma ur lådan och slippa tristessen. Några försöker klättra upp på hyllan för att nå en tidning att hugga tänderna i.

 

De lockar och pockar på min uppmärksamhet - "Men skriv då! Ge oss mening!"

 

Nej, jag har inte tid...tyvärr...hur gärna jag än skulle vilja dansa med dem. Jag sparkar bort dem surt med min fot och hoppas att de försvinner. "Jag har annat att göra!!!!" fräser  jag åt dem otåligt. Tyvärr. För jag gillar ord.

 

Nä, nu ska jag ta itu med slutboken, nej, stämavningen, äsch!!!!!! Sluta nu!!!!!

 

//manon


Kommentarer
Postat av: www.dentatuerademamman.com

sen nån gång så samlar du i hop orden och skriver en bestseller och blir skitrik ! Vi ska till Abrahamhegy, vi har hyrt ett jättefint hus där i två veckor 23/6-7/7. Vi åker bil dit och tar först båten till Gdansk. Ska besöka Auswitch på vägen ner också och sova på hotell där omkring. Har du tips?

Postat av: Nina på Johangården

*fniss* detta var bra :-)

2007-04-19 @ 21:00:46
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Manon

Dentatuerademamman - Mina ord har storhetsvansinne så de försöker:)))!!! Rik vill jag gärna bli, det erkänner jag utan omsvep!

Det låter som en väldigt intressant och kul resa!! Den ska jag också göra! Ni kommer få det bra där på stranden. Och gärna bort till Tihány, det brukar vara poppis. Undvik restauranger där de har typ "neonskyltar" där det står "äkta ungersk gulasch" på 15 olika språk och det bara är utländska tursiter. Restauranger längs vägarna brukar vara väldigt trevliga och prisvärda. ÄT PANNKAKOR!!! Det finns som snabbmat där med många olika sorters fyllnigar!!! Lángos på stranden (friterat bröd, hemskt fett och drypande men som barn gillade jag det). Har du ätit langos på grönan och inte tyckt om det - det är inte likt ens till 50% mot vad som fnns där nere. Sorglig kopia.

I Budapest kan ni gå och bada på Gellért, det är hotell med bad som är poppis. Fika på Gerbaud - ät DOBOS-tårta! Just på Gerbaud med, de är bäst där!!
Ojoj, man äter där...:)).

Nina - tack - hoppas du har det bra!

2007-04-20 @ 08:43:34
Postat av: flasknosen

Hehe, fnissar gott jag med!

2007-04-23 @ 11:05:46
URL: http://flasknosen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback