Tiden

Flasknosen (länk bredvid) har tagit upp detta med tiden, att ha ont om tid, hur man disonerar sin tid.

Har tänkt på det ett par dagar nu (har inte kunnat skriva om det heller för mina små barn har tagit sönder datormusen).

Visst upplever jag en brist på tid och visst slösar jag med tiden för det jag känner MEST brist på är brist på rekreationstid. Så, ja, jag föredrar att ha slöstid och sitta som en död sill framför TV-n efter 21 då alla lagt sig.

För min del känns det som att det jag behöver är inte att effektivisera tiden mera, det har jag gjort så det räcker. Det jag behöver är mer tid att vila i mig själv, göra ingenting. Visst, då hinner jag inte med annat heller för det blir liggande och så klagar jag över brist på tid. Jag har gjort ett val samtidigt.

När jag tänker efter så kan jag inte göra annat. Man kan inte vara hur efektiv och tidsutnyttjande hela tiden.

//manon

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så tycker jag också. Ibland är det såå skönt att bara vara och strunta i alla måsten. Det behöver man när man har barn, familj, jobb och vänner som "kräver" mycket av en.
Jag har ju nyligen köpt en häst och att bara vara i stallet hos honom, inte behöva göra något speciellt, bara vara - det är såå himla skönt. Då är jag riktigt avkopplad när jag kommer hem.

Postat av: Manon

VSkönt att fler känner lika:)! Åh, vad roligt med en häst. När renoveringen är mer klar och kidsen större då ska jag också testa rida! Verkar kul.

2006-12-13 @ 21:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback