Förhållandet

"Bär mig som ett sigill vid ditt hjärta,
som ett sigill vid din arm.
Stark som döden är kärleken,
lidelsen obeveklig som graven.
Dess pilar är flammande eld,
en ljungande låga.
Mäktiga vatten kan inte släcka kärleken,
floder kan inte svepa bort den.
Om en man gav allt han ägde för kärleken,
vem skulle ringakta honom?"

Höga Visan 8:6-7

Jag glömmer inte trots två heltidsjobb och fyra barn...men det är svårt, så svårt! Vardagen är full av logistik med minimal mystik...Bacchus och älvorna och faunerna gömmer sig i skogen och kommer inte fram längre. Jag har skrämt bort dem!

Kanske skulle man smyga sig fram i förklädnad och delta i deras fest! Eller ge dem filtar i snöyran. De darrar av köld nu...

Svårt att älska naken med alla fel så synliga! Svårt att älska med minimal tid.

Hur tar man fram kärleken i vardagen? Hur ska man se varandra då man slåss om alla droppar av tid? Glaset är tomt...inget kvar till de vuxna. Hur fyller man den? Ge mig svar!

//manon

Kommentarer
Postat av: Carul Mare

Vilken vacker dikt... Också jag har lidelse i tankarna - eller kanske något mindre ädelt... :)

Postat av: Nina på Johangården

Vill också hitta tillbaks till mystiken och alla väsen, de har gömt sig för mig de rackarna och sticker bara fram nästippen en kort stund ibland.

Vardagen stjäl allt från en, vardagens slit och jäkt och tankar på allt möjligt som ska fungera. Ingen ork för tankar på kärlek eller mystiska väsen.

Varför ska livet vara så?

2006-04-20 @ 13:11:26
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Manon

CarulMare - ja, man får mindre ädla tankar..

Nina - visst är det trist med allt det prosaiska! Önskar också att det kunde vara annosrlunda...

2006-04-21 @ 04:47:31
Postat av: Sofie

Tja, jag är ju ingen expert....mystiken och lidelsen flödar inte hemma heller, snarare koordination och att lösa praktiska konflikter....

MEN, försök....en klapp, kram räcker ibland ganska långt i en stressig vardag....

sex....hm....ja, oj så mycket tid man har för det. Fast vi har börjat med devisen "dålig sex är bättre än ingen sex" som ngn pappa påsotd i aftonbladet....han föreslog att boka in en kvart för kärlek eller sex likväl som du bokar en halvtimme i tvättstugan.....varför inte? sex, åtrå och kärlek hänger ändå ihop på ett sett. Vi har gjort ett medevetet beslut att få fart på vårt sexliv igen efter vinterns alla hemska sjukdomar och faktiskt, det är bra för vårt förhållande och väldigt trevligt

nej, nu ska jag inte flumma mer, jobbet kallar

2006-04-21 @ 09:03:54
Postat av: Manon

Boka in är en bra idé, förutom att jag är så trött om kvällarna...Men det är egentligen som du säger, så ska man göra...En klapp och en kram.

2006-04-21 @ 18:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback