Murmel

Sovit som ett murmeldjur i natt. Somnade vid 21, klockan i gång vid 06.00. Jag börjar känna igen mig själv. Tycker inte jag har sömnproblem längre, mer än enstaka gång, utan har hamnat i den vanliga vinterhalvårsdvalan. Jag kan sova hur mycket som helst och fortfarande vara trött. Jag tål inte vinter och mörker! Har vantar så fort temperaturen är under 15 grader, för jag är överkänslig mot kyla. Jodå. Jag har köldeksem. Trodde det bara var torrhet tills en läkare bara sa att det var köldeksem när jag var för nåt annat.

Sedan har jag varit lite dum för jag har börjat tidigt pga jag ska vara ledig med höstlov nästa vecka och skulle jobba lite extra. Urdumt. Jag blir ju tvärtom, mindre effektiv då jag vill vara effektiv med att gå upp tidigt. När ska jag lära mig!? Nåja, jag ska gå in några kvällar så löser det sig.


Haft en del negativism runtomkrig mig som påverkat mig fast jag inte vill det. Och lite press, nåt jag var pressad över. Konstig vecka. Har även varit bataljer mellan personer (jag inte inblandad). Men pressen kom därifrån. Det blir som dominobrickor som faller baklänges. Jag har hört så mycket klagomål på otrivsel på sista tiden...
Alla påverkas i ledet. Pratade med nån som nu har grava sömnproblem pga vissa problem som förstör sömnen. Trist. Det trista med mig är att jag är en sådant kass stöd. Vet aldrig vad jag ska säga. Kan bara underlätta med att själv vara punktlig med det jag gör som påverkar andra.

På lunchen i går skulle jag hitta ett par speciella strumbyxor åt Äldsta för hon skulle på sitt första disco i går!! Hittade inga dylika men jag hittade en alldeles underbar festlig jättesnygg kjol och då skulle hon ha nåt upptill också! Jag sprang på lunchen....så kom jag även på att hon inte hade vettiga festskor till så det blev det med. Det ena gav det andra. Hon blev jättesöt och jätteglad över kläderna!! Småbarnen var avundsjuka så de fick äta på kinderäggen vi glömt i lördags och vi spelade Memory och Pingu. Det var jättekul. Men jag var sååå sömnigtrött och det sa jag till dem för då har jag kort tålamod med. Och jag vill ju inte att de ska tro att mitt sura humör beror på dem!

Ska bli otroligt skönt att få ett brake mitt i hösten nästa vecka med höstlov! Saknar kidsen nu otroligt mycket!

**********

Undrar hur länge det går att cykla!? Jag har satt gräns till 1 okt, men nu har jag cyklat över den gränsen...Det funkar ju! Än så länge...

//manon



 


Kommentarer
Postat av: Nynna

Cykla kan man väl göra året om??? Bara det är barmark och inte så halt... eller??
Och ja...
Jag önskar att man kunde införa kortare arbetstid åt alla under månaderna oktober-mars. Det vore så mycket enklare och jag tror, mera effektivt om man finge jobba 6 timmar typ 9-15 i ett svep ....
Då skulle det inte vara så mörkt....

Postat av: Ullis

Faktiskt så funderade jag på dig och din cykling imorse. Jag stod och väntade på att bussen skulle komma och det var så kallt. Tänkte på dig och hur du klär dig när du ska cykla så här års. Ja, du kan väl cykla i princip så länge som du vill? Det är väl kylan som kanske stoppar dig? Det finns ju vinterdäck till cyklar också...
Det ser så skönt ut då cyklisterna kommer susande på morgonen. Befriande att slippa hålla sig till busstider, tycker jag.

2007-10-26 @ 15:09:39
Postat av: Inga M

Visst sprider sig negativism! Absolut! Vi pratade om det på jobbet häromsistens. Det är en svår avvägning. Hur mycket ska man ösa över sina arbetskamrater sånt som man upplever trist och tråkigt, låta dem vara spyhink? Men hur ska man samtidigt fixa att inte få chans att få ur sig negativa funderingar som man bär på?
Det måste bli en vettig balansgång.

2007-10-27 @ 05:03:54
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: manon

Nynna - ja visst kan man det? Utan stänkskärm och vinterhjul? Jag hålelr med om det där med 9-15!! Absolut! Sovit jättemycket i natt med!

Ullis - Vad trevligt att du tänkte på mig:). Jag har vanliga kläder nu för det är lite svårt att trycka ner stövlar i ryggsäck:)). Men byter tröja då jag kommer fram. Har en lång tröja och enkel kavaj jag cyklar i. Det är skönt att slippa busstider!!

Inga M - precis, personen som klagar är också medveten om detta och funderar på att sluta. Det är en jättesvår balansgång. Jag märker ju själv att när jag umgås med vissa utan att ha hört en massa negativt, alltså färgas av det, så blir alt mycket gladare. Och det gillar jag!

2007-10-27 @ 10:46:10
URL: http://manon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback