Måndag morgon

....och jag har redan cyklat i väg utan den livsviktiga mobilen, fick vända och hämta den, råkat ta på mig jeans fast jag borde sett mer representativ ut i dag, åkte i väg med makens SL-kort jag lånat i helgen så han får lösa biljett.

Få se vad mer som händer....

Jag fick i alla fall en påse med frukost, juice, joghurt, macka aldeles gratis på väg till jobbet. Reklam. Så nu ska jag äta den. Bra med rött ljus i bland så jag saktade in!

*****************

Jodå. Det händer mera. Sonen är röd om ögonen. Dagis ringde. Ska kollas upp på en närakut i dag. Maken åker för blir det VAB (om det är smittsamt som dagis misstänker) så måste jag ta VAB i morgon. Eller så är det inte smittsamt!


//manon

Kommentarer
Postat av: Ullis

Men vad skulle det kunna vara? Ögoninfektion? Eller?
Vem är det som delar ut frukost så där egentligen? Verkar riktigt kul att få sig en påse käk.. :-D

2007-10-22 @ 13:59:58
Postat av: Manon

Haha, maken ringde sedan och sa att dagispersonalen borde ha tagit honom _bokstavligt_ han hade fullt med SAND i ögonen:))). Så ingen fara. Han är dock lite trött och hängig pga förkylning så det gör honom säkert gott att vara hemma i dag. Förklarade för VC:)! Men det är ju inte så kul med jättesmittsamma ögoninfektioner så klart de drog öronen åt sig:).

Ingen aning vem som delade ut. Hädner lite då och då:)! Jag bara tog.

Passar på att jobba extra nu när jag råkade få en extra dag, ska ju vara ledig nästa vecka...

Postat av: Nynna

Mmmmm... längesen man var ledig bara sådär mitt i en termin...
Är det redan novemberlov hos er kanske?
Ja ja... tack och lov har mina barn passerat dagisåldern. Det är som platåer liksom som ska kommas över...

2007-10-22 @ 19:49:18
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: Ullis

Jaha, vilken tur att det bara var sand!! Jag kan tycka att ibland överreagerar de faktiskt, i alla fall på sonens dagis. Fast, det kanske de måste... =)

2007-10-22 @ 20:19:50
Postat av: Lotten

Jag antog din utmaning till slut;-)

2007-10-22 @ 22:35:08
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Nina på Johangården säger

En påse frukost skulle sitta bra just nu... mitt i natten. Jag är hungrig!

2007-10-22 @ 23:52:43
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Manon

Ullis - de brukar normalt inte överdriva men skenade de i väg för an ur personalen i avdelningen bredvid berättade en skräckhistoria om just dylikt och att sonens såg exakt ut så!!

Lotten - bra!

Nynna - ja, det är det. Har så många föräldradagar kvar att jag kan vara ledig vartenda lov, förlänga sommarlovet något tills twinsen är 8 år!

Nina - det är gott att äta mitt i natten:)!

2007-10-23 @ 10:04:18
URL: http://manon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback