Så trött

Nu är jag inte glad på mig själv. Det märks hur jag härjar att jag är jättetrött. Har ju bara sovit 3-4 timmar /natt sista tiden. Då blir jag babblig.

Usch, jag gillar verkligen inte mig själv då. Det är då jag tappar omdömet och tankarna går vilse. Babblar på, tänker på....när jag borde vara tyst...när ska jag lära mig det där? Man kan kontriollera omdömet. Det där är en av sakerna jag inte gillar hos mig.

Hoppas jag får sova i natt. Är inte nyttig nu alls. Inget konstigt för sömnstrul har jag haft länge, men vissa dagar är det värre. Och inte gör jag nåt vettigt. Om jag åtminstone kunde hålla tyst....med tankarna...antar att jag inte gillar att förlora kontrollen, vilket jag gör...det är jobbigt att vara trött:). Men man måste väl kunna lära sig att behålla kontrollen ändå.

//manon

Kommentarer
Postat av: carulmare

Läser nedan och känner igen mig...!
Fast jag är egentligen mycket bra på organisation. Jag gör med glädje upp planer, gärna på papper, med små pilar emellan. Det blir hur fint som som helst!! Felet är bara att jag avskyr att följa dem...
Fast nu var det ju sömnproblem. Hoppas du får sova inatt - och att semestern närmar sig med stormsteg (fast ändå med vackert väder)! Go'natt!

Postat av: Manon

haha carulmare! Jag var hemskt effektiv och sparade på tid jag kunde lägga på annat (roligare) förr. Alltid förut sett mig som bra på att organisera. Men tre barn inom lppet av 1,5 år ändrade den saken. Fast tänker jag efter är jag effektiv fast på annat sätt. Jag tar hänsyn till de mänskliga faktorer, lär mig när de är lugna så jag kan städa, lärt mig vila i mig själv etc. Men lärt mig att jag inte allena kan påverka min tid och när saker ska göras - varit spontan förut men blivit än mer nu.
Sömnen - jag sov bra i natt! Skönt! Men jag har inte varit ett dugg effektiv på jobbet för jag har varit så trött så jag lär få åka in ikväll...

2007-05-26 @ 08:10:46
Postat av: Inga M

Jag måste ju självklart vara bara sååååå snusförnumstig och fundera över om det inte finns ett samband mellan Dina matvanor och sömnbekymmer.
Jag hör min zonterapeuts röst i bakhuvudet. Hela kroppen och själen kommer i olag om man inte äter bra. Coca cola speedar upp kroppen som sedan går ner i en vågdal med sötsug som följd och sedan mer coca cola för att vakna
till och till slut alldeles för mycket koffein i kroppen för att det ska gå att sova.
Och Du, att fixa logistiken med så stor familj är nog överkurs för de flesta av oss. Antagligen lär sig barnen att det mesta går att att fixa till även om goda planer spricker. Det kan också vara en bra lärdom att ha med sig. Ger flexibla människor, inte regida.

2007-05-26 @ 10:43:02
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Såg att något var fel med sista ordet.
Det är felstavat, ska vara rigid förstås! Som gammal skolfröken så accepterar jag flexibilitet i många sammanhang men inte när det gäller stavning. Där är vi totalt rigida!

2007-05-26 @ 10:46:13
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Manon

haha, ja rigid kan man vara om olika saker:)!
Jo det är nog så också det där emd coca-colan, jag vet. Lyckades skippa ett tag men så hände nåt, minns inte vad längre och det sprack! Men jag måste sluta...samtidigt är det enda lasten jag har!

2007-05-27 @ 00:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback