Mjukisdjursräddning och hembakat

Är extra sen på dagis nu i maj pga jag inte har samma avtal som min kollega - hon har sommartid redan i maj och slutar en timme tidigare men inte jag (jag har juni, juli augusti). Dessutom ska hon åka på semester i två veckor i maj så jag måste oftast stanna till 16.30. Tur att jag cyklar nu i alla fall! Jag spar tid och är på dagis ändå vid 17. Gillar det inte för jag vill ju hämta tidigt. Och innan kollegan började med sin sommartid och jag började cykla så kunde jag vara på dagis vid ca 16.10 och det tyckte jag om! Nu blir det sent sent sent....

Men jäktigt kan det bli. Och i går packade jag i hop alla mjukisar och jackor och la kassen ute vid barnvagsstället medan jag satte på de tre små sina hjälmar. Jag glömde kassen. Katastrof vid läggdags då alla ropade på sina mjukisar. Så jag fick gå tillbaka till dagis (tur att det är nära!) och där var kassen. En del unga domedagsprofeter talade om tjuvar varvat med allvarliga berättelser om försvunna mjukisdjur på dagis för dagiskompisar. Stor oro. Men kassen fanns där jag lagt den och alla tre kunde somna med, Nalle, Björne och Bebis! Och jag var dagens hjältinna.

...och så fick jag reda på i går att man skulle baka till skolan till i dag och att de har teaterföreställning i dag...en förälder ringde mig och frågade vad jag hade bakat till föräldrafikat. Lyckligtvis var det främst för de som inte hjälpt till på klassresan och det hade vi! Puh. Den föräldern tyckte allt var taffligt skött och hade kommit snabbt inpå. Men tillräckligt många hade bakat. Annars hade jag fått ringa herr Manon och be honom köpa hem muffins på vägen. Riktigt hembakat med andra ord:)! Vi kan inte komma till föräldrafikat men herr Manon och småttingarna kan gå på teatern i kväll direkt efter dagis.  Storsyster lite besviken för att ingen kan komma på föräldarfikat men på teatern är alla utom jag där!

För jag ska jobba, eller delta på kurs hela dagen i dag. Jag kan inte. Och i morgon ska jag också ha fullt upp så jag lämnar i morgon med. Så jag kan stanna kvar lite extra på jobbet.

//manon

(ps det är svårt att kommentera hos AnnaaM, Inga och Indra. Ofta kommer inte ens kommentatorsfältet upp)


Kommentarer
Postat av: Zofy

ack dessa föräldrafika! Vi har på dagis från klockan 15 nästa vecka. Visst de säger FRÅN kl 15 - men visst vet jag att E kommer att hänga vid grinden redan då och vänta på mamma, pappa och storasyster...minns förra gången när det var ngn förälder som inte kom förrän kl 17 och det barnet var så ledset "när kommer MIN pappa"

fast vi slipper baka....

Jag kan inte heller kommentera hos dessa personer från och till! Annaa har jag inte kunnat kommentera på två dgr....fast jag så gärna vill hålla med i allt hon skriver om Linda Skugge!

Postat av: Indra

Jag vet! Måste kontakta administratörerna eftersom detta pågått i ca 23 dagar nu...

GRRRR...

2007-05-10 @ 11:30:21
URL: http://indra73.blogg.se
Postat av: Manon

Jag vet Zofy - från men man antas komma då redan från 15! Och barnet blir ledset...om man inte kommer då...

Indra - så bra då vet du! Ta kontakt!

2007-05-10 @ 16:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback