"Livet är mer än födan och kroppen mer än kläderna"

Så var vi här på allvar, tiden när barnet jämför prylar big time. Kompisarna har mobiler med kamera och allehanda finesser som de leker med på rasterna (tredje klass). Min dotter har en alldeles vanlig hederlig mobil utan kamera och finesser så hon känner sig utanför som hon uttrycker det.

 

Tårarna rullade över det i går för de hade sagt att hon har en omodern mobil. Men så kommer det alltid vara att andra har nåt som man själv inte har. Ärligt, jag tänkte inte ens på att köpa en kameramobil till en 9-åring! Vet inte varför, men prylar har inte alltid varit min starkaste sida. Tänkte inte ett dugg på att det är det som "krävs" att det var så vanligt att även 9-åringar hade det. . Jag tänker i alla fall inte gå och köpa en ny mobil med kamera och allt när denna hon har bara är 3 månader gammal. Nästa mobil kan bli nåt flashigare. Men man ska inte hänga upp sitt liv på prylar och det senaste jämt!

 

Nåja, när tårarna torkat så kom hon på saker som hon har som inte de har. Som våra utekaniner. Att hennes bästis med sin kameramobil så gärna vill ha kanin men inte får för hennes mamma är allergisk.

 

Livet är orättvist. Nåt man måste lära sig.

 

//manon


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det hände att jag vrålade det förr framförallt åt Äldsta när hon ansåg att hon drabbats av någon knappt skönjbar orättvisa. "Var fan har du fått ifrån att livet ska vara RÄTTVIST?" Så nu sitter hon väl och för listor i det tysta över orättvisorna i stället.

Postat av: manon

hahaha! känns igen:))!

2007-03-23 @ 22:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback