Back on track - 1

I går la jag mig 19.30 för jag behövde verkligen sova.

Efter att inte ha kunnat koncentrera mig på hela dagen...väl hemma skulle jag cykla och handla. Första omgången glömde jag pengarna, upptäckte det i kassan...andra gången ramlade jag med cykeln medan jag skulle sätta mig på den...gissa om jag skämdes då!!! Många såg....fumlade med låset med....

Varit helt oskärpt och vimsig hela gårdagen. Omdömeslös.

Har sovit rätt lite sista tiden. Går oftast bra nuförtiden och jag kan hålla mig i styr men gårdagen var extrem. Vanligtvis fixar jag det där nuförtiden och sover ut en gång per vecka typ...Kan tom hålla mitt humör i styr nuförtiden.


Semester nästa vecka och det ska bli underbart att få sova och leva efter sin egen dygnsrytm - för det är mest denna hemska dygnsrytm som sliter. Det blir inte samma kvalitet på sömnen för mig om jag somnar 22 och går upp 05 än att somna 02 och gå upp 08/09. Är övertygad om att det är genetiskt det där...jag är ingen morgonmänniska....är ett monster om morgnarna då...därför brukar jag gå upp innan barnen för att ha en startsträcka....Varit så trött hela veckan så dessvärre har jag inte varit effektiv och kunnat koncentrera mig så jag behöver gå in några kvällar nästa vecka i alla fall för att fixa och dona, men det gör inte så mycket - för det blir på kvällen och efter min rätta dygnsrytm så jag lär bli effektiv!!!

Känns aningen fånigt att klaga på detta men samhället är ju uppbyggd efter alla morgontidiga! Men det finns en förening i Danmark, tror de börjar komma hitåt, som ska försöka ändra på det där...borde gå med!? Glömt vad de heter...

I går var allt så svart och jag tänkte att jag måste vara den mest deppade typen i hela världen. I dag är jag pigg och känner inte alls så. Jag höll faktiskt fast vid den tanken i går, att jag visste att alla deppade tankar var pga sömnbrist. Att jag kommer att må bättre då jag fått sova. Det där håller nämligen ihop nåt otroligt mycket för mig. Det där sambandet mellan sömnen och hur jag mår är klart tydlig. För innerst inne vet jag att jag inte alls benägen för depp, inte på det sättet. Det ska mycket till innan jag tappar framtidstron eller tro öht att det kan bli bra/bättre. Denna gång var jag så trött att jag tom var småsur på jobbet för jag lyckades inte hålla en trevlig fasad. Men jag förklarade det för mina två kollegor att deinte skulle ta det personligt, jag behövde bara vara sur och i fred (nåt mina kära barn inte fattar) och den en av dem är så humoristisk så hon fick mig att skratta ändå och vi skämtade om det. Kändes bra!

Blir bara ständigt förvånad över hur mycket sömnen betyder för välbefinnadet! Men jag tror jag lärt mig det nu så jag kan hålla tankarna i styr. Sömn, lite trevligt sällskap (som inte är barn också), tänka i fred, mat. Mer behöver man inte egentligen!

//manon


Kommentarer
Postat av: Herr M

"Sömn, lite trevligt sällskap (som inte är barn också), tänka i fred, mat. Mer behöver man inte egentligen!"
Inte?

2007-06-29 @ 12:49:50
Postat av: Anonym

Sömnen är ju livsviktig för hela ens person, både för yttre och inre organ. Så visst bryts kroppen ner snabbt om den inte får den sömn som behövs för återhämtning och vila.
Jag själv har periodvis problem med mitt sovande pga. en trafikskada och det ÄR nedbrytande.
Varför sover inte du? Malande tankar?

2007-06-30 @ 09:54:52
Postat av: Ullis

Namnet föll bort. =)

2007-06-30 @ 09:55:22
Postat av: Manon

Absolut båda!
Vad tråkigt med trafikskadan, Ullis. Får man fråga vad som hände?
vet inte varför jag inte sover. Antagligen stress? Eller för mycket coca-cola.

2007-06-30 @ 16:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback