04.23

Ett magiskt klockslag....Varje dag på sista tiden oavsett när jag lagt mig så vaknar jag - 04.23...

Jag vaknar, försöker somna om. Jag tittar ut genom fönstret och ser diset vid skogsbrynet - letar - är det Bacchus följe som väcker mig när de skrålande är på väg hem? Men jag ser ingen, jo, ett ragglande, snubblande tyst fnissande och "sh-ande" följe som och pekar och hötter åt mitt fönster för jag har skällt på dem förr....Denne okuvliga livsnjutande överliggare från den grekiska mytologin. Jag ska slunga honom tillbaka genom årtusendena tillbaka till de gamla grekerna nästa gång!!

Har ett UFO kraschat på på gräsplätten och förtvivlat hamrar och sågar för att laga felet ? Fast hamrar och sågar aliens? De kanske tjattrar och bråkar med högfrekventa ljud som går genom märg och ben och bråkar om vem som tryckte på vilken knapp eller om vem som tänkte fel och därigenom fick skeppet ur kurs med sin telepatiska förmåga? Kan inte vara lätt med hypermodern teknik och att hålla sina tankar i styr...

Är det älvorna som har råkat i slagsmål med faunerna om bästa platsen att dansa på? Eller har faunerna plankat in på deras party nu igen och försöker flörta med älvorna och använder sig av allehanda tråkiga raggningsrepliker så örfilarna yr i luften? Pang, smash, svisch - faunerna lär sig aldrig....

Eller - är det gastarna och spökena som grälar högt om vem som har störst, bäst och finast gravstenar? Eller vem som får flest lyktor och besök till sig?

Hur som helst - NÅT HÄNDER VID 04.23 OCH JAG VILL VETA VAD!!

Men i morgon ska jag banne mig ta reda på vem f-n som väcker mig!!! Och tar fast sömntjuven...Jag blir inte nådig för arg kan jag bli, en furie, och det vet Bacchus, minsann...



Ser ni nåt misstänkt på morgonkvisten eller har misstankar om någon/något så säg till! För fast ska jag ta tjuven...

//manon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback