Huvudlös

Jag har glömt huvudet hemma i dag. Det måste ha sett konstigt ut på tunnelbanan men ingen vågade väl säga nåt. Tyckte väl att det var lätt att få på halsbandet i morse, och äta frukost, det hoppade jag över, så jag saknade inte nåt. ”Men du måste ha borstat tänderna” säger ni då. Ja, det måste jag väl…hoppas jag…

Inte frös jag om halsen heller, för ovanlighetens skull, även om jag TYCKTE att det var lite svårt att linda runt halsduken i dag! Så stod jag där på perrongen, klev på i tunnelbanevagnen och satte mig. Gott om plats hade jag, alla 4 sätena var lediga för folk var ovanligt artiga och gav mig plats. Tyckte väl att jag såg liten söt och trött ut, tänkte jag.

Nu ska jag snart hem igen och för att inte skrämma folk får jag låna en boll på jobbet att vira halsduken runt. Så får jag smyga in därhemma och sätta på huvudet igen så jag inte skräms så förfärligt denna fredagskväll.

Fast jag skulle behöva mitt huvud precis just nu eftersom jag har skickat mail till mig själv i dag av misstag…och lite annat…Glömmer man huvudet om man som jag levt på kakor och bullar i två dagar? Marie-Antoinette tappade sitt i alla fall...och hon ska väl ha haft ett gott öga till kakors förträfflighet, så nåt samband måste det väl finnas?

//manon

Kommentarer
Postat av: Lillan

Hahaha...roligt skrivet Manon! :)

2007-01-19 @ 15:55:05
Postat av: Nicoine på Fädernegården

Det har säkert med kakorna och bullarna att göra. Hjärnan måste också ha sitt! Den måste matas annars börjar den att trotsa.

Postat av: Nina på Johangården

Säger som Nicoline!

2007-01-19 @ 18:30:23
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: carulmare

Vilken... huvudlös historia!

Men jag skulle inte vara så säker på detdär sambandet mellan kakor och huvudlöshet. Min hjärna måste ha choklad för att börja fungera. Chokladkaka. Och förresten så fick hon kanske inte så mycket kakor den sista tiden. Marie-Antoinette, alltså. :)

2007-01-19 @ 22:47:52
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Ser att jag skrivit Nicoine, vad det nu kan bero på.
Jag lägger till ett l. Jag tror att en sund och fullvärdig kost är bäst för hjärnan.

2007-01-20 @ 12:40:53
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Minks

Gud vad kul skrivet :)

(läste huvudlöss först och ryggade direkt *g*)

Hoppas att du hittade huvudet hemma och att allt är återställt!!!/M

2007-01-20 @ 23:34:42
URL: http://minks.wordpress.com
Postat av: Annaa M

Det är mycket mer praktiskt om man har löss att ta bort dem om man har huvudet löst i handen.

2007-01-21 @ 11:01:00
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Hannele

Sköt om dej, fast du inte har tid,
stjäl en mugg av ungarnas välling, bättre än kakor och bullar.

2007-01-21 @ 16:54:02
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Manon

Choklad är otroligt bra för hjärnkapaciteten! Och kakor innehåller ägg, mjölk och så så så tokigt behöver det inte vara? Som Annaa säger så är det praktiskt med avtagbara huvuden.

I dag har jag ätit mat:). Men svårt då det vankas fria bullar...

2007-01-21 @ 19:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback