Ängeln

Jag gillar kyrkorum. Jag har en favoritkyrka inne i stan, en modern, vacker, högt till tak, rena linjer, flödar av ljus och mystik.

I går gick jag dit. Mina stövlar klapprade mot stengolvet, jag gick in i kyrkorummet, tog vigvatten och gjorde korstecknet. Artigt. Jag är agnostiker så jag är hellre artig än inte. Tar seden dit jag kommer. Man vet ju aldrig! Satte mig sedan ner och tände ett ljus och tänkte. Såg på skuggorna och de fladdrande värmeljusen. Lät mig omslutas av årtusendenas religiösa magi.

Så gick jag ut med mina klapprande steg, ut ur själva kyrkorummet och in i de allmänna utrymmena igen.

Där, på en matta såg jag då nåt jag inte hade sett på vägen in - en stor vit fjäder! Jag undrar...Kom en ängel förbi och vilade sig medan jag satt därinne? Värmde sig kanske? Drack lite te med nunnorna och prästerna. Berättade lite nyheter från Den Högste? Flög vidare sedan när sällskapssjukan mättats?

För en fjäder fanns där...

//manon


Boticelli


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Någon som ville visa att denne sett dig... Jag gillar sådana mysterier.

Postat av: carulmare

Vilken ljuvlig historia! :)

2007-01-19 @ 22:36:18
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Aha dom tappar fjädrar, precis som en rugghöna!?

2007-01-20 @ 11:21:19
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ullis

Ibland lämnar de små meddelanden till dem som behöver det som allra mest. Budskapet var att du skulle få veta att du inte är ensam!

2007-01-20 @ 15:14:18
Postat av: Manon

Man måste se tecknen! Det finns magi...

2007-01-21 @ 19:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback