Mental istid

Mental istid
(text å musik: Ebba Grön)


Det enda som hörs å det enda som stör
å det enda som egentligen lever
I mitt nya hem i mitt nya liv
ere faktiskt hon som bestämmer

Hon e moder dator allas vår mor
Den nya tidens centrala punkt
Korrigerar ditt centrala system
så du passar in i tidens gång

För på avstjälpningscentralen
råder tystnad å full kontroll
På avstjälpningscentralen
spelar ingenting längre nån roll
Den nya tiden den kom ju så fort
Mitt liv fladdrar fort förbi på ett datakort

Den totala makten den totala kontrollen
det totala totalitära
Jag snyftar tyst jag får inte gråta
det skulle dom aldrig förlåta

För på avstjälpningscentralen
råder tystnad å full kontroll
På avstjälpningscentralen
spelar ingenting längre nån roll
Den nya tiden den kom ju så fort
Mitt liv flimmrar fort förbi på ett datakort

Mental mental mental istid
Mental mental mental istid
Mental mental mental istid
Mental mental mental istid

För på avstjälpningscentralen
råder tystnad å full kontroll
På avstjälpningscentralen
spelar ingenting längre nån roll
Den nya tiden den kom ju så fort
Mitt liv fladdrar sakta förbi på ett datakort...

//manon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback