Klätterapa

Klätterapa


OK. Jag tror jag har rörliga barn. Denna tvillingpojke (3,5 år) var hemskt arg över att storasyster (9,5 år) och storebror (5 år) kunde klättra upp till taket med att ha en fot och en hand på vardera sidan om hallen. Han löste det, den lille envise....Så numera hör jag då och då gälla rop "maaaammmaaa" och jag hittar honom högst upp...han kan inte ta sig ner själv som de andra men väl upp...


Nu ska jag svara på era kommentarer, barnen är typ lugna:).

Alltså, ärligt, jag tror att mina barn är röliga över medel, de klättrar och rasar...Jag behöver inte direkt pusha på dem vid lekplatser...funderar på att ta Storasyster och Storebror på sådan där klätter *vad heter det* som är som typ bergsklättring? För de kan sådant med...Storasyster har redan provat en gång och i dag klättrade storebror på väggar....

//manon

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Mina flickor var fenomenala på väggklättring när de var små, tog sig snabbt till taket och ned igen. Äldsta var dessutom en suverän i klätterställningar, svängde glatt runt i knävecken högt över mark när hon var 4-5. Och som de har blivit...gör inte en halv knop i onödan. Mellan har ju sitt dåliga knä, men det är å andra sidan det som räddar henne från IG i idrott!

2007-08-14 @ 20:32:48
Postat av: Manon

Jag är imponerad!Men det varar alltså inte:)? Kanske tur det:)!

2007-08-14 @ 21:51:51
Postat av: carulmare

Detdär är kul...! Jag minns hur kul det var... och jag önskar att det skulle finnas någon dörröppning här som skulle vara lagom bred för mitt vuxna jag.... Varför finns det inte ribbstolar som standard i varje hus? Skulle inte det förbättra folkhälsan? Vem kan motstå att klättra lite, när man ser en ribbstol och att hänga sig i armarna och töja på hela kroppen... Mmmm... :) Och så lyfta på benen och få starka magmuskler!

Postat av: Manon

Absolut Carulmare! Man borde ha sådana här och var även för vuxna!!

2007-08-16 @ 10:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback