De andra

I går gjorde jag spenatsoppa med ägg vilket inte var poppis. Mellansonen tyckte faktiskt det var gott! Fantastiskt! Han som vid 2 års ålder pillade ut all lök från korv stroganoffen...sitter och slevar i sig spenatsoppa!!! Tvillingflickan var inte impad men åt tappert lite ändå, mest ägg. Tvillingpojken tyckte det var så äckligt att han ville tom att jag skulle torka av skeden efteråt så inget päckel kom på äggen....Äldsta orkade inte äta.

I morse lät jag dem sova tills de vaknade - nästan. Mellanbror sov till 7 och 7.30 väckte jag twinsen. Tycker det är bra att de får sova! Speciellt nu när de är lite snoriga.

Själv kan jag fortfarande inte sova trots att jag ställer kl på 6.30. Jag vaknar långt tidigare. Hjärnan går på högvarv, tankar som skenar...jag känner igen tecknen på sömnbrist....ringde VC i dag och fått tid på torsdag. Undrar om jag kan kräva sömntabletter...jag hoppas det...Cyklade lååångsamt i dag för jag var så trött. Även tanter cyklade om mig. Och min typ kollega jag cyklade en bit med i fredags som senast i går anmärkte på att jag håller god fart och undrade om jag skulle ställa upp i ett cykellopp (glömt namnet på vad han sa)....Näää, det ska jag inte!

Ringde skolan också och väntar på att läraren ska ringa upp mig. Hoppas hon gör det i dag...


nina - jag har redan blivit utmanad med de 8 frågorna - finns längre ner!

*************

Har äntligen fått en DVD, från Världens historia, ska samla på dem, handlar om gamla kulturer. Den första är om Pyramider och Egypten. Jag som är arkeolog - nånstans känner jag att jag vill ge barnen inblick i detta. Att  känna och kunna sin historia är viktigt, tycker jag. När vi varit på Historiska muséet och jag försökt berätta om vikingar så tycker de bara jag är tjatig. Ändå tjatar jag inte om mina intressen...varit där 2 ggr...men denna DVD - en ingång/inblick  faraonernas magiska värld *hoppas*. En del vill sparka fotboll med sina barn och träna dem, andra vill - ge dem historia! Alla har olika intressen...

Mellans bästa kompis ska kanske börja på aktiviteter. Jag frågade mellanbror om även han ville gå på simskola och/eller gymnastik för han är hemskt gymnastisk och smidig - men han sa nej! Han vill faktiskt inte ha några aktiviteter alls. Han säger att han vill börja då han är lika stor som Storasyster. Så får det bli. Om han inte ändrar sig och om han inte ångrar sig. Lillasyster blev däremot eld och lågor över gymnastik och vill börja...vi får se, hon är så liten än, bara 3,5 år. Hon tjatar redan nu skridskor. Hon tyckte det var så kul då mellanbror åkte förra året. Hon vill ha. Vi ska köpa senare i höst/vinter.

//manon

Kommentarer
Postat av: Ullis

Å mina barn som älskar spenatsoppa med ägg...! :-D
Åh,är du arkeolog?? Det har du inte sagt...eller har du?!

2007-08-28 @ 12:16:58
Postat av: Nynna

Häftigt... att det faktiskt finns en massa att välja på för barnen.
Jag har det litet svårt i mina glesbygdstrakter att få precis det jag vill i aktivitesväg. Skulle vilja ha en riktigt bra orkester på nära håll och en bra kör.
Man vill ju som sagt ge litet olika saker till sina barn. Jag vill ge mina en möjlighet att musicera tillsammans med andra.
Spenatsoppa - lustigt. Det satt jag och längtade efter i förrgår.... har inte tänkt på det på minst ett år innan. Mums!!!

Postat av: Nina på Johangården säger

Gaaaaaaaaaaaaaaah... spenatsoppa med ägg!!! Finns det något värre?!?! Vill man vara riktigt riktigt riktigt elak mot mig så bjuder man på det... haha. Ha en skön dag!

2007-08-29 @ 08:07:43
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Herr Manon

Den var riktigt god, kan jag intyga!

2007-08-29 @ 09:56:27
Postat av: Manon

Uliias - ja det är jag och konstvetare men jobbar inte som det:).
Nynna - åh, det låter verkligen roligt, att musicera. Jag äslkar det också själv och hoppas jag kan få dem intresserade....när vi renoverat bottenvåningen kanske jag får plats med ett piano???
Nina
- hahaha:))))
Så bra herr manon - jag ska däremot inte göra det så ofta:)

2007-08-29 @ 21:52:43
Postat av: Herr Manon

Tack, jag vet det.

2007-08-29 @ 22:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback