Datorintresserad katt

Kattisen


Hon älskar datorn! Brukar skriva också. Gå på tangenterna. Sista ledighetsdagen i dag och det är så tråkigt! Hade en urmysig morgon. Tvillingsyrran ville sova med mig så jag sov på madrass i småttingarnas rum. Så vaknade alla och gosade och lekte medan vi drog oss i deras rum.

Så tänkte jag i natt medan alla snusade i morse att hur än jag hatar att jag lämnar ut alla mina rädslor på ett i mitt tycke fånigt sätt- så är det nyttigt på ett sätt. Det gör mig uppmärksam på saker och ting. Inser bättre när jag är larvig och fånig. Och att skriva om osäkerheten gör att tom jag känner . men vad fasiken - vad fånigt! Skärp mig! Så där kan man inte gå igenom livet. Det blir så tydligt liksom.

Tack alla ni som orkar kommentera:). Och läser.

Nu ska jag njuta av sista dagen. Typ, ska jobba i morgon är hemma på tisdag och sedan börjar det på riktigt! Skönt med så här långa "inskolningar".

//manon

Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag tror det är vanligt att känna att bara jag skulle ha så konstiga och abnorma rädslor som man måste dölja! Fast jag tror inte man är ensam om att ha rädslor och man är definitivt inte ensam om att knappt våga prata om dem. :-D
Du är ju modigare än mig, Manon. Du vågar ha en blogg och du vågor blotta dina rädslor. Det tycker jag är så stort att själv får jag dåndimpen av blotta tanken att en ha en blogg. Ja, även om jag bara då skulle skriva om väder och vind! =)
Du lämnar inte ut dig och dina rädslor på ett fånigt sätt, utan du är verkligen modig som gör som du gör. Säg så till dig nästa gång ditt inre jag vill säga att du gör saker fånigt. Säg också till dig själv att det ÄR acceptabelt att vara fånig så länge som man är konstruktiv och går framåt. Ingen kan beskylla dig för att inte vara konstruktiv. Förstå istället vilket hästjobb du gör - på egen hand! Det ÄR makalöst. De allra flesta vågar ju inte ens möta sig själv och sitt innersta. Du bara inte möter dig själv, du tom nästan korsfäster dig själv (nu skojar jag lite med dig! :)). Du granskar dig själv fullständigt. Så gör inga rädda personer Manon.

2007-08-12 @ 14:59:31
Postat av: Annaa M

Tihi, duktig katt. Vi hade en kattunge som lärde sig samband mus/markör!

Postat av: Nina på Johangården

Duktig katt du har... och även de måste väl få blogga :)

2007-08-12 @ 22:14:25
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Lejla

åååh vilken sötnos till katt du hade:D

2007-08-13 @ 14:16:45
URL: http://lejlaa.blogg.se
Postat av: manon

Ullis - jo, det är nog så det tror jag absolut!! Tänk om man kunde erkännav detn IRL då skulle alla vara lyckligare:)? Och jag VILL vara konstruktiv! Jag vill inte stå och stampa i samma!!! I dag avslöjade jag för nån om min rädsla att tappa bort barnen och lärde mig av den mamman som var cool med det. Det var riktigt bra. Genom att se hur hon vågade släppa sina ur sikte vågade även jag och det kändes helbra! Det var faktiskt staket runtomkring:).
Annaa - katten är lite väl intresserad:))!!! Knappt det går att skriva ibland.
Nina - hon borde blogga! Undrar vad hon skulle skriva om sin familj:).
Lejla - välkommen! Vi tycker hon är ursöt med:)!

2007-08-14 @ 19:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback