Så var påsken slut

Min stora har valt att vara hemma hela påsken utan att leka. Hon ville bara vara med familjen och leka med sina syskon. Gissa om hon blev sur när lillebror för ovanlighetens skull fick två besök denna påsk! Hon var så sur...Telefonen har ringt så jag märker att det är självvalt, det där med att vara hemma. Hon har dessutom känts harmonisk. Bara tacka och ta emot alltså. Hon reglerar själv det där med socialt liv eller inte. Jag överlåter det åt henne med varm hand. Hon känner själv när det blir för mycket eller för lite.

Lillebror själv var glad över detta med besöken och han blev mer sugen på att rikta sig ut från familjen. Han blev jätteglad. Han sökte nåns sällskap i dag men denne sov pga sjukdom och så var det en familj som hade varit på kalas och verkade för trötta så jag sa nej, och en annan som hade besök pga kalas för liten en så jag sa nej där med. De hade ju gäster och fullt upp ändå!

Jag trodde faktiskt inte att han skulle bli så uppmuntrad av besök, men det blev han! Han blev verkligen jätteglad. Visst leker han fasligt bra med sina syskon, men han har behov av egna kompisar, det märks. Han börjar bli så stor.

Själv ser jag fram emot att jobba i morgon trots att det har varit hemskt gulligt att vara hemma. Trots att jag i natt inte har sovit men jag har hållt mig uppe. Lite babblig bara, svårt att fatta vad folk säger, svarar goddag yxskaft, däremellan loj, men jag har inte fräst åt nån!!!! Tog på mig Zombiedräkten. Trots att jag hela påsken har varit så fasligt trött. I fredags var värst. Jag kände mig som en vulkan som exploderade, nu känns det som om lavan har nått havet och börjar svalna av. Jag vet inte vad som hände. Jag vet inte varför jag inte sover...men det är inget som direkt oroar mig som hålelr mig vaken - däremot får jag en massa oro pga tröttheten, liksom....som sagt, gör en massa hönor av en fjäder så jag borde starta en hönsgård här. Bara jag sover så släpper allt det där...

Jag vet inte, längtar efter att få jobba nu, det blir skönt att ha annat att bry sig om än sig själv men det är absolut inte så att jag inte vill vara hemma. Känner mig nöjd med båda sakerna. Att kunna ha lov för dem - vågar inte säga det, men det funkar bra detta arrangemang! Längtar efter att få hämta alla barnen i morgon! De har trivts och de säger "åhhh, inte dagis!!!!". Tänk att de ska börja dagis igen precis när de börjat sova till 8-9 om morgnarna!!! I början vakande de vid 6.30...

Känner mig hemskt trött på mig själv pga denna trötthet som gör mig så äckligt självcentrerad. Less på mitt eget sällskap, mina tankar. Fortsätter sömnproblemen så tvingas jag tänka på annat då jag jobbar ändå!

Undrar vad man ska ha på sig i morgon...åker ju tidigt...blir det varmt!?

//manon

Kommentarer
Postat av: Gisan

Tack för tankar hos mig! Gillar din blogg...

Postat av: carulmare

Oj, så trött du verkar vara...! Det är ju så det är. När man är trött blir allting mycket större än annars. Hoppas du kan varva ner och hitta sömnen...

2007-04-16 @ 11:58:06
URL: http://carulmare.blogspot.com
Postat av: Zofy

...men vad kul att det börjar lossna med kompisarna för mellansonen!!!

2007-04-16 @ 14:21:22
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Manon

Gisan - välkommen hit! Hoppas att du blir av med stressen snart!
Carulmare - visst är det så, och jag ser INGA förklaringar. Misstänker coca-cola så nu när jagjobbar låter jag bli..måste sluta, se vad det blir...
Zofy - Javisst! Är så glad över att grannen tog över barnen. Sonen uppskattade det mycket. Han var alldeles till sig. Tycker det är svårt medan de ännu behöver föräldrahjälp med det där! Jag får våga gå över med honom med.

2007-04-16 @ 14:28:01
Postat av: Hannele

För- och nackdelar att ty sig för mycket bara till sina syskon,
skönt på resor, semester, men kan bli enssamt också.

2007-04-16 @ 17:03:35
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Manon

Absolt Hannele. Så ser jag på det med.

2007-04-16 @ 22:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback